Re: Crusoe (było: x86, generacje procesorów)

Autor: Piotr Sobolewski (adramel_at_nets.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 23:26:38 MET

Hello Gotfryd,

Wednesday, December 20, 2000, 11:34:04 AM, you wrote:

GSld> Witam znowu !

GSld> On Tue, 19 Dec 2000, Piotr Sobolewski wrote:

> [...]
GSld> [...]
GSld> [...]

GSld> Zgoda.
GSld> I jeśli robi *wszystko* co do architektury X86 należy - to
GSld> ją realizuje. Oczywiście: tylko *po* załadowaniu właściwego kodu :)

GSld> Zaraz.
GSld> Ty masz emulację Windows, IBM-PC czy X86 ?
GSld> Jeśli potrafisz w trybie kernel zmodyfikować (bezpośrednim wpisem
GSld> do pamięci !) tablicę stron X86 - i wywoła to właściwy skutek, jeśli
GSld> wtawienie IRET pod NMI, zablokowanie przerwań i HALT "powiesi"
GSld> skutecznie komputer, jeśli... [tu parę{dziesiąt} podobnych wymagań]
GSld> to rzeczywiście twój komputer realizuje X86; on nie musi jej
GSld> "zmieniać", on ją *realizuje* !
GSld> Dotąd dobrze czy za mało kawy wypiłem ?

Za mało. ;-:) Totalnie odleciałeś od tematu. Pytanie było czy Crusoe
należy do rodziny proców x86.
Myślę że ta kwestia jest już wyjaśniona.

(ciach o emulacji)

GSld> BTW: Crusoe ani nie będzie pierwszym procesorem (ICL
GSld> dobrych kilkanascie lat temu produkował komputery serii
GSld> ME - były takie w Polsce - które emulowały ich "duże"
GSld> [stare] systemy ładując mikrokod, niektóre VAXy miały
GSld> rozszerzenia pozwalające ładować własny mikrokod) ani
GSld> pierwszym mikroprocesorem z mikrokodem ładowalnym
GSld> (np. Alpha może ładować emulacje rozkazów do cache,
GSld> tzw. PAL code) - co najwyżej pierwszym dedykowanym
GSld> do takiego użycia -:) całego zakresu kodów
GSld> (w Alphie "łata się" tylko niewielką część)

Ale Transmeta opatentowała te swoje Morhcode. Czyli jednak czymś się
to musi różnić.
Wiadomo może jakie są praktyczne osiągi tego cuda techniki?

Pozdrawiam

--
Piotr Sobolewski adramel_at_nets.pl
BCS member #http://republika.pl/bcs# no-ppers!