Re: 2 UARTy na jednym IRQ - czy da sie to zrobic w DOSie

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 16:06:39 MET

On Thu, 21 Dec 2000, Grzegorz Malicki wrote:

>+ Użytkownik "Andrzej Popowski" <popej_at_friko.onet.pl>
>+ > To niestety jest zalezne od sprzetu. Pierwotnie COM byl urzadzeniem na
>+ > szynie ISA i wystawial przerwanie w postaci jedynki TTL. Oczywiscie
>+ > dwa COM-y na jednym przerwaniu nie mogly pracowac, bo nastepuje
>+ > zwarcie wyjsc - ISA nie przewiduje wspoldzielenia przerwan.
>+ Oj ... chyba to nie jest do konca prawda ...

1. Jest 'do końca prawda'; "oryginalnie" linie IRQ na ISA były
 tak "śmiesznie" łączone że też rozpatrywałem problem 'czy da się
 upalić jakąś kość'
2. Nie jest 'do końca prawda': w TTLu zwarcie wyjść daje całkiem
 przewidywalny efekt -:) i przywarcie wyjścia w stanie '1'
 (nawet do masy) nie chce go upalić, zaś wykonania w CMOSie
 takiego samego jak w 'oryginalnym TTL COMie' nie widziałem.

 Nie chce mi się szukać schematów z KOMPUTERa... :( ale
jestem przekonany że zablokujesz przerwania - tj. IRQ pojawi
się dopiero w momencie jak obie karty wystawią.
 Specjalizowane karty (typu 8*serial) mają wewnątrz 'składanie'
przerwania, a to nie to samo co zwieranie drutów na ISA.

 Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.