Re: po co 128 MB RAMu

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Thu 21 Dec 2000 - 00:05:05 MET

frigo wrote:

> Mam P3 500 (Katmai) i 64 MB RAMu (100MHz) i właściwie wszystko jest OK.
> Zastanawiam się jednak czy nie wydobyłbym więcej potencjału z procka przy
> 128 MB.

Jesli pod winda dysk ci nie rzezbi straszliwie przy programach ktore
zazwyczaj odpalasz, to nie poczujesz roznicy, natomiast przy
pamieciozernych programach to i owszem - zaoszczedzisz na swappowaniu.

> Ale mam wątpliwości, bo skoro jestem zadowolony to czemu wydawać pieniądze
> na coś co może być niepotrzebne?
> Może tylko stałem się kolejną ofiarą manii ulepszania sprzętu i syzyfowej
> pogoni za wciąż oddalającym
> się standardem?

Nie chcesz brac udzialu w owczym pe... khm ... w wyscigu zbrojen ?
:)

> Powiedzcie jak to jest z tym RAMem, czy 100 czy 133MHz (płyta wspiera FSB
> 133) ale proc ma mnożnik 5.
> Może 133? Jak będę zmieniał procka na Copperemine'a to będzie jak znalazł?

Zalezy kiedy planujesz zmiane proca, poza tym sa CuMine FSB100
(latwiejsze do krecenia), poza tym ceny pamieci 100 i 133 roznia sie
nieznacznie, wiec dobrym rozwiazaniem moze byc sprzedac/zamienic 64/100
na 128/133 (jam tak zrobil, tylko ze z 64/66, ktore nie chcialy isc
nawet na 75). Jezeli dostaniesz ochoty na upgrade dopiero za rok, to
moze sie okazac, ze beda lepsze rozwiazania.

> I jeszcze jedno, jak kręcę proca na 124 MHz*5 ( 620MHz) to nie chce mi się
> ładować windows (98se).
> [ Wyjątek krytyczny 0D w 0337:00009C33, niedozwolone operacje
> "Runonce"(pierwszy raz widzę że coś takiego mi się uruchamia)
> i "Explorer"]. O co w tym chodzi? Co zawiodło?

Rownie dobrze moga sie sypac pamieci jak i proc. Sprawdz najpierw z
pamieciami o ktorych wiadomo ze ida na 133. Jesli sie wysypie, to
sproboj poprawic chlodzenie i/lub podniesc napiecie, ale jestes blisko
granicy mozliwosci rdzenia Katmai, byc moze, jak dla tego egzemplarza
juz po drugiej jej stronie :/

> Czy przy P3 na magistrali 133 wszystko pójdzie ok?
> Dzięki za zainteresowanie
Rozumiem, ze pytasz o koperka? Plyta umie go obsluzyc? Pamieci dosc
szybkie? Jakie masz dostepne ustawienia w BIOSie dla dzielnikow AGP i
PCI?

Pozdrawiam

--
	Artur Gawryszczak