2 UARTy na jednym IRQ - czy da sie to zrobic w DOSie

Autor: MariuszC (mcukr_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 20 Dec 2000 - 11:20:22 MET

Witam

czy udalo sie komus obsluzyc 2 porty szeregowe (np COM1 i COM3) ktore
wywoluja
jedno przerwanie (standardowo IRQ4) w DOSie. Oczywiscie chodzi mi o
calkowita
kontrole nad tym, tzn oba UARTy sa obslugiwane w jednym programie, a
jedna
funkcja obslugi przerwania wywoluje konkretne funkcje odczytu z bufora
UARTa.
W wielu artykulach czytalem ze potrzebna jest specjalna wieloportowa
karta I/O
w ktorej istnieje dodatkowy rejestr z ktorego odczytuje sie, ktory port
wymaga obslugi.
Ale dorwalem tej jeden ktory stwierdza, ze da sie obsluzyc wiele portow
na jednym
IRQ, ale wlasnie jedynie gdy zajmuje sie tym jeden program. Tyle ze mi
jakos to nie
dziala. Ok, jeden port chodzi, ale jak otworze drugi - to ani jeden ani
drugi nie odbiera
wszystkich wyslanych danych.
Jednak ciekawi mnie fakt, ze Windowsy radza sobie z tym problemem i sa w
stanie
obsluzyc tez dodatkowo inne urzadzenia pod jednym IRQ. A przeciez nie
zmieniam
nic w Sprzecie przy przechodzeniu do DOSa.

Jesli Ktos ma jakies doswiadczenia, wskazowki i porady do rozwiazania
tego
problemu prosze o kontakt.

Mariusz