Re[4]: x86, generacje procesorów

Autor: Piotr Sobolewski (adramel_at_nets.pl)
Data: Tue 19 Dec 2000 - 19:55:24 MET

Hello Gotfryd,

Tuesday, December 19, 2000, 3:23:19 PM, you wrote:

GSld> On Mon, 18 Dec 2000, Piotr Sobolewski wrote:

> [...]
GSld> [...]
GSld> [...]

GSld> Ano. Właśnie sam sobie zaprzeczyłeś -;)

GSld> Architektura prezentuje obraz funkcjonalny, a nie zasady budownictwa
GSld> wielkopłytowego -;) Oczywiście - bez "budowniczego" weźmie i się
GSld> rozsypie, ale architektura procesora to obraz funkcji które widzi
GSld> programista (w tym programista systemowy).
GSld> "Vetch <no_at_e.mail.available>" zaczął przestawiać tory ze szczegółów
GSld> budowlanych na architekturę właśnie -:) choć należy póść dalej:
GSld> "wewnętrna budowa" również interesuje nas o tyle, o ile np.
GSld> istnienie znacznika "zablokuj przerwania niemaskowalne" jest
GSld> realizowane przez architekturę; jak ? - mało ważne !

GSld> To że Crusoe ma własną architekturę (pytanie, czy będzie
GSld> dostępna specyfikacja...) to jedno; to że po załadowaniu
GSld> konkretnego mikrokodu robi *dokładnie* wszystko, czego
GSld> wymaga się od X86 (i programista o emulacji nie wie) to
GSld> drugie - i w tym drugim przypadku jest on realizacją
GSld> architektury X86.

To jaki kod wykonuje crusoe zależy od morph code, czyli oprogramowania
emulatora.
Jeśli mam pc a na nim odpalony WinUAE to czy procesor mojego
pc zmieni architektóre z x86 na 68k??? Prziecież to jest realizacja
architektury 68k poprzez emulacje softwerową, czyli tak samo jak w cpu
Transmety

I programista o emulacji nie wie. ;-:>

Pozdrawiam

--