Re: x86, generacje procesorów

Autor: Artur Legocki (arturl_at_uhc.lublin.pl)
Data: Tue 19 Dec 2000 - 14:30:36 MET

Użytkownik "Robert Szymczyk" <szymczyk_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> JA miałem XT-ka z procesorem NEC V20 -10 MHz, a na naklejce było napisane
> 12MHz...
> Czyli już był podkręcony o 20%, a nie było żadnego radiatora ;)

Częściowo mogę to potwierdzić, V20 chodziły nawet na 16Mhz. Czytałem text na
temat
przetaktowania tych kości. Zdaje się że wymagało to wymiany generatora
kwarcowego (?)
na płycie. Nie jestem elektonikiem, ale chyba chodzi o układ taktujący całą
płytę?
Miałem XT z 12MHZ procem i widziałem maszynę w Baltonie z takim samym
prockiem
z tym że tam chodził na 20MHz. Był to przenośny komputerek wielkości
książki, "booksize"
czy jakos tak.

Pzdr.
Artur