Wyciszanie komputera (PILNE !)

Autor: demoman_at_box43.gnet.pl
Data: Tue 19 Dec 2000 - 07:59:33 MET

Witam !

W domu zaczął bardzo mnie wkurzać hałas komputera (szum wentylatora w zasilczu
i coolera na procesorze.

Niestety coolera na procesorze nie wyciszę gdyż mój proces biega na 900Mhz
(Duron) przy 1.8V i skończyło by to się zapewne źle na procesora :-(

Zostało mi więc wyciszenie wentylatora w zasialczu.

Zmiejszyłem więc napięcie zasialące wentylator z 12V na 5V.
Efekt jest taki że wentylatora nie słychać (skutecznie zagłusza go teraz cooler
od procesora).
Niesty przy napieciu 12V metalowa blacha zasialcza była letnia natomiast teraz
jest ciepła. Nie jest gorąca ale różnica temperatur jest odczuwalna (wystarczy
dotknąć ręką).

Niesety także odbiło się to temperaturze procesora i tempoeraturze płyty.
temperatura w obu przypadkach wzrosła o około 2-3 stopnie.

A teraz pytanko :-)

Czy któs z Was zmienił tak jak ja napięcie w zasialczu ?
Jak długo w razie czego na takim zasilaczu pracujecie ?
Czy jest to bezpieczne dla zasialcza i komputera ?
Czy pod wpływem ciepła zmienia się trwałośc (żywotność) zasialcza ?

Bardzo proszę o odpowiedź !

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///
Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl