sprzet dla architekta

Autor: ZOMO (fuckonet_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 19:13:35 MET

znajomy dowalil mi wczoraj zadanie wybranie i pomoc
w zakupieW TYM ROKU (!!!) komputera - bedzie to sprzet uzywany
do prostego projektowania architektonicznego (domki) dla
poczatkujacego (1wszy komputer), zero grania i innych zabaw:
procesor zapewne PENTIUM III tylko zastanawiam sie co za roznica
jest miedzy PIII 800 S1 100, PIII 800 S1 133, PIII FCPGA 100 ?
dlaczego szybszy S1 133 jest tanszy niz FCPGA 100 ???

jaka jest dosyc stabilna plyta pod ww. procesor (jakis ASUS,ABIT ew. MSI)?
czy takie plyty posiadaja UDMA66 ?

pamieci to kosc 128 MB tylko sie zastanawiam czy na 100 czy na 133 MHz
(zreszta podobnie jak procesor i plyta ???)

MONITOR - TU MAM POWAZNE WATPLIWOSCI !!!!
czy ktorys z monitorow 19calowych potrafi pracowac
w rozdzielczosci 1600x1200 (przy jakiejs zdrowej czastotliwosci;-)
ew. ktory z monitorow 17 cali dziala tak przy 1280x1024 ????

karta graficzna - nie potrzebuje zadnych fajerwerkow 3D, pracowac
bedzie glownie w 2D - mysle ze powinna sie zmiescic w granicach
600 zl. (Matrox ???)

no i na koniec - jakie byscie polecili drukarki atramentowe A3
(cena zarowno drukarki jak exploatacji - wazniejsza niz jakosc )

z reszta jakos sobie poradze - no moze jeszcze prosilbym o opinie
o myszkach ze scrollami - niestety sam nie mam z nimi doswiadczenia
wiec nie wiem czy to sie sprawdza przy projektowanie

no i sprzet powinien byc ogolniedostepny, bo nie mam czasu
objezdzac hurtowni......:-(
bede bardzo wdzieczny za szybka porade....
ZOMO