Re: Celeron600@?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 18:02:08 MET

Sasza wrote:

> Czy ktoś podkręcał ten procesor. Ile można z niego wyciągnąć bez podnoszenia
> napięcia. Jeżeli podniosę FSB powyżej 100 MHz, to czy pamięci setki jeszcze
> to wytrzymają, a także czy inne podzespoły nie będą wariowały (dysk, karta
> graficzna)
> Z góry dzięki za odpowiedź.
Po kolei : Tak, mnostwo ludzi. 600 ... 750 ... 850 ... zalezy od
steppingu (lepszy jest cC0 i ma defayltowo wyzsze napiecie), zalezy od
egzemplarza. Zalezy ile powyzej 100, zalezy jakie pamieci, ale _powinny_
wytrzymac, chociaz mialem kiedys 66, ktore juz na 75 sie sypaly, inne
sprzety powinny dzialac, jesli podkrecisz 10% (co ci da Cel990 - tu juz
powinienes byc szczesliwy, a wiele wiecej Ci sie nie uda bez
skomplikowanego chlodzenia), dobre sprzety powinny dzialac jesli
podkrecisz je o 25%, ale tu juz jest ryzyko. Mam dysk, ktory 1.5roku
chodzil na PCI=41.5, a w nowym kompie na takim takcie sypie sie
cokolwiek - pewnie problem lezy w tasmie, albo kontrolerze na plycie.

--
	Artur Gawryszczak