x86, generacje procesorów

Autor: Adam (adamw_at_klub.chip.pl)
Data: Mon 18 Dec 2000 - 17:35:23 MET

Witam,

co to właściwie jest architektura x86? Często to słyszę/ czytam, ale tak
właściwie nie wiem dokładnie co to jest. Jak to się ma do innych architektur
(jakieś przykłady?)

I jeszcze drugie pytanie ... jak to jest z tymi generacjami procesorów.
Wszystkie penitum to 5. generacja (tak mi sie wydaje :)) -- przynajmniej
tak wynika z nazwy. Czy to chodzi o to że są one 32-bitowe? Czyli
64-bitowe np. Itanium, to 6 generacja (P6?). Idąc w dół - pierwsza gen.
byla 2-bitowa ???

Pozdrawiam,
Adam Warski