Re: Znawco plyt - przeczytaj !

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera (julas_at_kill.pl)
Data: Sat 16 Dec 2000 - 20:27:49 MET

> prosze o komentaz. Czy to prawda, ze na niektorych plytach
> (MS 6163 z wymienionych) umieszczony jest kontroler IDE
> pozwalajacy podlaczyc 8 urzadzen IDE - czy jest to tylko RAID
> zwiekszajacy bezpieczenstwo danych i przyspieszajacy
> odczyt/zapis ? Dziekuje serdecznie za wszelkie komentaze -

Hmm... 6163 nie ma dodatkowego kontrolera Ultra DMA 66, ale jest on w modelu
BXMaster tej samej firmy (nie pamiętam jaki ma numer). Mam dwa kompy, jeden
na 6163, a drugi na BXMasterze - oba chodzą świetnie i do tego płyty MSI nie
są zbyt drogie. Oba modele posiadają mierniki temperatury i potrafią
zmierzyć oboroty wiatraków o ile są do tego przystosowane. 6163 ma trzy
miejsca na pamięć (DIMM), a BXMaster 4. 6163 ma 4PCI+2ISA+1AGP, a BXMaster
5PCI+1ISA+1AGP. Dodatkowo BXMaster ma wspomniany kontroler UDMA66, dzięki
czemu łącznie można podłączyć 4 napędów (4 do UDMA66 i 4 do zwykłego). Nie
trzeba mieć dwóch dysków jak napisał Piotr Redel (byćmoże źle zrozumiał
pytanie).
Podsumowując - BXMaster będzie dobrym wyborem i pozwoli na umieszczenie
nawet najszybszych Pentiumów. Jest to po prostu solidna, niezawodna płyta.

--
Juliusz 'Julas' Gonera