Re: Athlon 800 czy pIII 800

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 15 Dec 2000 - 22:02:21 MET

Piszac do pl.comp.pecet niejaki(a) El presidente byl tak zapity, ze
napisal cos takiego....
: > nie ważne jak działa - ważna firma - a to że 50% czasu sprzęt jest w
: >servisie to nic ???
: >jesli mu procomp działa to chyba jest lepszy od tego asusa który jest -ale
: >w servisie.
: >ludzie !!!! sprzęt jest dobry jak działa - a nie jak ma ładna (?) nazwę ....
:
: Bredzisz, jak tylko działa to jest dobry ? A co z tym Asusem ? Jakie
: uszkodzenie ? Ja ostatnio odesłałem do serwisu _6_sztuk_Procompów_ z
: takimi samymi objawami !

ASUS:

Wpierw padla mu komunikacja na COM'ach
Wrocil. Po tygodniu - nie dziala mu jeden kanal IDE - akuat ten z dyskiem
Ponownie do serwisu. Wrocil. Pochodzil dwa tygodnie - nie widzi AGP
Wreszcie gosc sie wqrwil i skonczylo sie to prawie w sadzie. Zwrocili
kase za komp. Kupil sobie nowego na Solteku i Duronie - no i chodzi.

A te Procompy to jakie chipsety mialy? Bo to jest tego glowna kwestia.
Moja jest na BX. I cala sprawa sie obraca wokol tego:

Rok temu kupowalem kompa. Nie jestetm tak jak wszyscy widocznie bogaczem
- kupilem cos, co mi by pozwolilo pracowac przyzwoicie - przedtem
uzywalem P166/16MB RAM. No i wszystko mnie kosztowalo 5500 zlotych -
rozlozone na raty (splacilem i zakupilem nagrywarke ;) ).

No i do rzeczy - czy jesli ktos po prostu chce by komputer chodzil, nie
wymaga od niego _CUDOW_ dot. gier, grafiki, tylko chce komputer MIEC, to
czy komponent jest markowy, czy po prostu dziala - zalezy od patrzenia.
bo mialem w glowce taki komputer:

PIII500MHz, 256RAM, ASUS, TNT2 32MB, 17" monit, Zyxel zewn., SB Live!

Skonczylo sie na tym:

Celeron 400, 64MB RAM, procomp, TNT2 16MB, 15" monit, Zoltrix Spirit.

Dalej - powiedz mi po co mi 5PCI, 3ISA, 4DIMM, jesli tego i tak nie
zapelnie? Po co mi plyta max 600MHz? Wybralem procompa glownie ze wzgledu
na cenie - ASUS kosztowal 800 zet, procomp 300 zet!

Za ta kase kupilem _dobra_ plyte glowna, ktora nie pada, dziala. Po
prostu dziala. I o to mi chodzilo kupujac ja - sprawdzony chipset - BX.
Co z tego, ze nie jest to ultra-super-hiper-szybka-wielgachna-plyta-
ASUS'a-czy-ABIT'a - spelnia swoja funkcje - dziala, nie wiesza sie -
najlepszy testem jest linux - chodzi bez przerwy 3 dni, jesli by cos
mialo pasc - powinno pasc. Nie robi tego. No i dobrze :)

A co do chipsetow - ktos to juz stweirdzil na grupie - chipety BX sa u
wiekszosci producentow sprawne. Via sa dobre, ale niektorzy producenci,
typu procomp (to jest moja teoria - nie ma potwierdzenia :) ) maja uklady
z intelem - my zrobimy plyte na via, zla, a wy nam dacie $$$, a chipsety
z intela - zrobimy plyte dobra - i wyjdzie na to ze intel the best, via
sucks.

A moja plyta to Procomp B687 - BX, 3 PCI, 2 ISA, 2 DIMM, 233-550
magistrala, ATA33, zadnych softmenu, miernikow temperatury (nie
podkrecam), brak USB, itp. Planuje za rok-dwa kupic uzywanego PIII 550
(maks na plyte), jeszcze 128 RAM i bede mial swietna maszyne linuxowa (bo
wtedy juz pewnie bede go uzywal stale)

: >a tych fanatyków intela nie rozumiem:
: >powtarzam już którys tam raz:
: >dla intelowaca lepiej jezdzić maluchem za 20000 zł niż nowiutkim i szybkim
: >ferrari za 200 zł - widać myslenie boli :(
:
: Jeszcze raz bredzisz, to niekoniecznie kwestia fanatyzmu, może ktos
: VIA nie lubi ? A jak nie lubi AMD to co x tego ? Jego sprawa

Racja. Ale to sie nazywa glupota - kupowac sprzet drozszy dlatego, ze
"markowy", jeszcze rozumiem uzasadnienie, ze Via - chipsety te u
"tanszych" producentow sa zwykle gorsze, natomiast z Via na markowych
plytach (Abit, Asus) to zwykle sa dbre. A chipsety intela - jak mowilem -
moze sa jakies uklady? :)

--
,Witold "ManiacK" Wilk___<maniack_at_tychy.com>______#tychy____________,
|> To nie kobieta. Ma stac i dzialac. Kropka. ((O_LINUXIE))_________|