Problem z pamiecia SIMM 2x32Mb

Autor: Jacek Nienaltowski (idea.olesnica_at_idea.net.pl)
Data: Fri 15 Dec 2000 - 15:26:05 MET

Witam,

        Kupiłem sobie pamięć SIMM PS/2 - dwie kości po 32Mb. Problem w
tym, że nie działają tak jak powinny. Jeśli włożę je do drugiego banku
(w pierwszym są pamięci 2x16Mb) to widziany jest prawidłowy rozmiar
całego RAM-u, ale Windows, po uruchomieniu kilku aplikacji
jednocześnie, zawiesza się lub resetuje.
        Jeżeli zaś włożę te kości do pierwszego banku to komputer
widzi tylko 32Mb.
        SIMM'y te nie są firmowe. Z jednej strony znajdują się cztery
kości opisane symbolami USA 8x8E4KTW-SS, na pierwszej z nich jest
naklejka z treścią 8*32 EDO 19-RC33-00. Druga strona pozbawiona jest
układów, a w prawym górnym rogu znajduje się napis (HJ) M1 94V-0^.
        Opisany wyżej efekt występuje na na dwóch różnych płytach z
chipsetami VX i HX.

Co z tym zrobić? Gość, od którego kupiłem ten RAM testował go przy
mnie! Bardzo liczę na Waszą pomoc!

Pozdrawiam,
Jacek Nienałtowski