Re: Jaka Muzyczna karta...

Autor: Kaizen (_at_poczta.fm)
Data: Thu 14 Dec 2000 - 15:37:16 MET

nathan wrote:
[...]
> Z tego tematu jestem raczej kiepski, wiec to moze bedzie glupie pytanie
> - a co jezeli chodzi o a3d i eax?

O ile pamiętam, to AOpen obsługuje i a3d i eax ale oba w wersji 1.0
(sprawdź na stronie producenta, bo pewien nie jestem). Nie znam karty,
która obsługiwałaby oba standardy w wersjach 2.0.
Vortex 2 ma a3d 2.0 i eax 1.0.

> Czy to znaczy, ze Vortex umiera?

Dokładniej to Aureal umarł i został wykupiony przez Creativa. W sumie
nie wiadomo co Creative zrobi, ale IMHO sa małe szanse, aby rozwijał
drivery - a szkoda, bo karta naprawdę jest super (to co a3d wyczynia na
słuchawkach jest niesamowite). Raczej zastosuje nowe rozwiązania w
swoich następnych produktach.

Ja mam Aureal Vortex2 SuperQuad 2500 digital z wyjściem optycznym i
jestem very zadowolony - zastąpiła live'a który mnie wkurzał konfliktami
(mam sporo gratów w komputerze). Z Vortexem zero problemów (pod winnt,
95, 98, ME, linux). Ze starszymi driverami często mi się ME wieszało na
VIA, ale 2048 działa stabilnie. Pod 2000 nie sprawdzałem, ale nie
słyszałem, aby były jakieś szczególne problemy. Jak chcesz możesz
zaryzykować - dzisiaj nie ma problemów, ale nie wiadomo jak będzie z
nowymi systemami operacyjnymi.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen_at_poczta.fm