Re: upgrade BIOSA

Autor: Dexter (dexter_at_astercity.net)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 21:39:32 MET

> Niekoniecznie.
> Jesli kosc BIOS'u mozna wyjac, to niesiesz ja do kogos kto ma nagrywarke
> EPROM'ow (nie jestem pewien tej nazwy) i on Ci ja zprogramuje (musisz miec
> BIOS na dyskietce). Nie zrobi Ci on tego za darmo :(( , ale i tak
wyjdziesz
> na tym sto razy lepiej niz kupujac nowa plyte. Jedyny problem to namierzyc
> kogos kto ma taka nagrywarke.

Nazywa to sie programator pamieci EEPROM.
Taka metoda nie zawsze skutkuje. Mialem podobna sytuacje w pracy. Gosciu
skopal flashowanie i poprosil mnie zebym mu nagral z dyskietki nowego BIOS`a
sciagnietego ze strony producenta plyty (byl to ASUS). Po nagraniu kostki
BIOS`u i wlozeniu z powrotem do komputera, plyta wstala lecz nie mozna bylo
dostac sie do ustawiania parametrow. Dopiero ponowne flashowanie juz na
plycie (nie w programatorze) przywrocilo system do dawnej swietnosci.
Podejrzewam ze oprocz samej kosci BIOS`a cos jeszcze jest programowane na
plycie dlatego programowanie poza nia moze pobudzic komputer do
jakiegokolwiek dzialania lecz i tak w niektorych przypadkach bedzie
konieczne flashowanie w plycie.
Pozdro
Dexter