Re: Geforce2GTS vs Geforce2MX .... długie

Autor: Piotr Z (pzimny_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 13 Dec 2000 - 18:40:26 MET


jesli chciales pokazac jak dobry jest MX to Ci sie udalo ....
sam uzywalem gf2 gts i MXa i golym okiem widac roznice

demoman_at_box43.gnet.pl wrote:

> Dostaje wiele listów od osób pytających się mnie czy warto kupić geforce2MX czy
> może lepiej kupić Geforce2GTS.
>
> Także zainteresowało mnie dążenie posiadaczy procesorów Duron do uzyskania
> przynajmniej 900Mhz . Postanowiłem sprawdzić jaki zysk da mi przetaktowanie
> procesora Duron 600Mhz na 750Mhz i 900Mhz.
>
> W te¶cie tym spróbuję rozwiązać te dylematy:
>
> I. Sprzęt pomiarowy:
>
> 1. Procesor Duron 600Mhz pracujący przy częstotliwo¶ci 750Mhz (1.5V) i przy
> częstotliowo¶ci 900Mhz (1.85V)
>
> 2. Płyta Główna – Microstar K7Pro2 z biosem 1.6
>
> 3. Pamięć 128MB RAM PC133 (Tryb Turbo , CAS3)
>
> 4. Karty graficzne:
>
> a) Leadtek Geforce 2 MX 32MB – podkręcona do 185Mhz (rdzeń) i 200Mhz (pamięć)
>
> b) Creative Geforce2 GTS 32MB – pracująca na standardowych ustawieniach 200/333
> i podkręcona do 200Mhz (rdzeń) i 380Mhz (pamięć)
>
> 5. Karta muzyczna Aopen Yamaha 744 Pro.
>
> Podczas testowania w/w kart zastosowałem VIA Service Pack 4.25a oraz sterowniki
> Nvidii 6.47.
>
> Wszystkie testy przeprowadziłem przy wyłączonej synchronizacji.
>
> W przypadku Geforce 2GTS nie podkręcałem rdzenia karty graficznej z powodu
> prawie żadnego zysku wydajno¶ci ( około 1 fps) a po przekroczeniu 220Mhz karta
> nie działała zbyt stabilnie.
>
> Większo¶ć testów przeprowadziłem na podkręconym Geforce 2GTS (200/380).
>
> II. Wyniki
>
> Opis:
>
> 1. MDK2 Demo (włączony Mipmaping , Triple Buffer i T&L)
>
> 2. Expendable demo (wszystko powyłączane , wyłaczona muzyka)
>
> 3. Dagoth Moor Zoological Gardens (T&L)
>
> 4. 3D Mark 2000 v1.1 (standardowe ustawienia testu) (T&L)
>
> 5. Quake 3 V1.17 (ustawienia HIGH)
>
> 6. Crytek demo (T&L)
>
> Opis:
>
> a) 750Mhz - GF2MX (185/200)
> b) 750Mhz - GF2 (200/333)
> c) 750Mhz - GF2 (200/380)
> d) 900Mhz - GF2 (200/380)
>
> MDK2 1024x768x16
> a) 92,6
> b) 100,2
> c) 100,4
> d) 110,8
>
> MDK2 1024x768x32
> a) 67,8
> b) 90,5
> c) 96,5
> d) 102,5
>
> Expendable 1024x768x16
> a) 69,4
> b) 69,6
> c) 69,7
> d) 75,1
>
> Expendable 1024x768x32
> a) 68,4
> b) 69,4
> c) 69,5
> d) 75,1
>
> DMGZ 1024x768x16
> a) 53,7
> b) -
> c) 72,8
> d) 75,4
>
> DMGZ 1024x768x32
> a) 42,3
> b) -
> c) 61,8
> d) 61,8
>
> 3D Mark 1024x768x16
> a) 4984
> b) -
> c) 6083
> d) 6539
>
> 3D Mark 1024x768x32
> a) 3648
> b) -
> c) 4976
> d) 5063
>
> Quake 3 – 800x600x32
> a) 85,5
> b) -
> c) 90
> d) 97,5
>
> Quake 3 – 1024x768x32
> a) 65
> b) -
> c) 84,7
> d) 90
>
> Crytek 1024x768x16
> a) 29,6
> b) -
> c) 41,3
> d) 42,9
>
> Crytek 1024x768x32
> a) 22,9
> b) -
> c) 33,4
> d) 34,3
>
>
> III. Podsumowanie
>
> Z w/w testów wynika że Geforce2GTS (podkręcony) jest tylko od około 2% do około
> 50% szybszy od podkręconej karty opartej na chipsecie geforce2MX.
>
> Jak na cenę prawie trzykrotnie wyższą od kart opartych na chipsecie Geforce2MX
> uważam ,że wzrost wydajno¶ci o max. 50% to trochę za mało.
>
> Także przetaktowanie procesora Duron nie daje zbyt dużego wzrostu wydajno¶ci
> (750Mhz vs 900Mhz) do poniesionych dodatkowych kosztów (dobrej klasy układ
> chłodzący ,np. Chrome Orb lub Super Orb)
>
> Ja niestety u siebie musiałem podnie¶ć napięcie aż do 1.85V (przy 750Mhz system
> pracuje na 1.5V) co spowodowało wzrost temperatury procesora prawie o 20 stopni
> C .
>
> Na czas testów musiałem więc zastosować olbrzymi wentylator pracujący na 220V
> aby schłodzić procesor do bezpiecznej temperatury.
>
> Pozdrawiam
> /// Kaszpir ///
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

demoman_at_box43.gnet.pl wrote:

> Dostaje wiele listów od osób pytających się mnie czy warto kupić geforce2MX czy
> może lepiej kupić Geforce2GTS.
>
> Także zainteresowało mnie dążenie posiadaczy procesorów Duron do uzyskania
> przynajmniej 900Mhz . Postanowiłem sprawdzić jaki zysk da mi przetaktowanie
> procesora Duron 600Mhz na 750Mhz i 900Mhz.
>
> W te¶cie tym spróbuję rozwiązać te dylematy:
>
> I. Sprzęt pomiarowy:
>
> 1. Procesor Duron 600Mhz pracujący przy częstotliwo¶ci 750Mhz (1.5V) i przy
> częstotliowo¶ci 900Mhz (1.85V)
>
> 2. Płyta Główna – Microstar K7Pro2 z biosem 1.6
>
> 3. Pamięć 128MB RAM PC133 (Tryb Turbo , CAS3)
>
> 4. Karty graficzne:
>
> a) Leadtek Geforce 2 MX 32MB – podkręcona do 185Mhz (rdzeń) i 200Mhz (pamięć)
>
> b) Creative Geforce2 GTS 32MB – pracująca na standardowych ustawieniach 200/333
> i podkręcona do 200Mhz (rdzeń) i 380Mhz (pamięć)
>
> 5. Karta muzyczna Aopen Yamaha 744 Pro.
>
> Podczas testowania w/w kart zastosowałem VIA Service Pack 4.25a oraz sterowniki
> Nvidii 6.47.
>
> Wszystkie testy przeprowadziłem przy wyłączonej synchronizacji.
>
> W przypadku Geforce 2GTS nie podkręcałem rdzenia karty graficznej z powodu
> prawie żadnego zysku wydajno¶ci ( około 1 fps) a po przekroczeniu 220Mhz karta
> nie działała zbyt stabilnie.
>
> Większo¶ć testów przeprowadziłem na podkręconym Geforce 2GTS (200/380).
>
> II. Wyniki
>
> Opis:
>
> 1. MDK2 Demo (włączony Mipmaping , Triple Buffer i T&L)
>
> 2. Expendable demo (wszystko powyłączane , wyłaczona muzyka)
>
> 3. Dagoth Moor Zoological Gardens (T&L)
>
> 4. 3D Mark 2000 v1.1 (standardowe ustawienia testu) (T&L)
>
> 5. Quake 3 V1.17 (ustawienia HIGH)
>
> 6. Crytek demo (T&L)
>
> Opis:
>
> a) 750Mhz - GF2MX (185/200)
> b) 750Mhz - GF2 (200/333)
> c) 750Mhz - GF2 (200/380)
> d) 900Mhz - GF2 (200/380)
>
> MDK2 1024x768x16
> a) 92,6
> b) 100,2
> c) 100,4
> d) 110,8
>
> MDK2 1024x768x32
> a) 67,8
> b) 90,5
> c) 96,5
> d) 102,5
>
> Expendable 1024x768x16
> a) 69,4
> b) 69,6
> c) 69,7
> d) 75,1
>
> Expendable 1024x768x32
> a) 68,4
> b) 69,4
> c) 69,5
> d) 75,1
>
> DMGZ 1024x768x16
> a) 53,7
> b) -
> c) 72,8
> d) 75,4
>
> DMGZ 1024x768x32
> a) 42,3
> b) -
> c) 61,8
> d) 61,8
>
> 3D Mark 1024x768x16
> a) 4984
> b) -
> c) 6083
> d) 6539
>
> 3D Mark 1024x768x32
> a) 3648
> b) -
> c) 4976
> d) 5063
>
> Quake 3 – 800x600x32
> a) 85,5
> b) -
> c) 90
> d) 97,5
>
> Quake 3 – 1024x768x32
> a) 65
> b) -
> c) 84,7
> d) 90
>
> Crytek 1024x768x16
> a) 29,6
> b) -
> c) 41,3
> d) 42,9
>
> Crytek 1024x768x32
> a) 22,9
> b) -
> c) 33,4
> d) 34,3
>
>
> III. Podsumowanie
>
> Z w/w testów wynika że Geforce2GTS (podkręcony) jest tylko od około 2% do około
> 50% szybszy od podkręconej karty opartej na chipsecie geforce2MX.
>
> Jak na cenę prawie trzykrotnie wyższą od kart opartych na chipsecie Geforce2MX
> uważam ,że wzrost wydajno¶ci o max. 50% to trochę za mało.
>
> Także przetaktowanie procesora Duron nie daje zbyt dużego wzrostu wydajno¶ci
> (750Mhz vs 900Mhz) do poniesionych dodatkowych kosztów (dobrej klasy układ
> chłodzący ,np. Chrome Orb lub Super Orb)
>
> Ja niestety u siebie musiałem podnie¶ć napięcie aż do 1.85V (przy 750Mhz system
> pracuje na 1.5V) co spowodowało wzrost temperatury procesora prawie o 20 stopni
> C .
>
> Na czas testów musiałem więc zastosować olbrzymi wentylator pracujący na 220V
> aby schłodzić procesor do bezpiecznej temperatury.
>
> Pozdrawiam
> /// Kaszpir ///
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:02:26 MET DST