Re: Athlon 800 czy pIII 800

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 11 Dec 2000 - 11:09:21 MET

Hi,

Kal wrote:

> Chociazby to, ze kazdy najmniejszy blad zwiazany z Intelem jest od razu tam
> naglasniany, a jak cos jest nie tak z AMD to mozesz sobie dluugo szukac.

Podaj jakiś poważny problem z produktami AMD :) IMHO jedynym naprawdę dużym
jest ostatni problem z chipsetem AMD 760 -- ale mogę czegoś nie pamiętać.

Natomiast Intel miał sporo poważnych wpadek -- procesory 386 nie potrafiły
mnożyć liczb całkowitych, i820 MTH się sypał... Na szczęście w takich sytuacjach
coraz krócej rzecznicy Intela twierdzą, że żadnego błędu nie ma :)

> Przykladem sa bledy plyt Asusa i Abita pod Athlona - patrz moj post powyzej.

Jakie błędy? Po pierwsze nawet gdyby jakieś błędy, to nie AMD, a producentów
płyt (takich "błędów" w przypadku płyt pod Intela jest jeszcze więcej), a po
drugie trudno mi uwierzyć w niestabilność, bo słyszałem np. o A7V zupełnie
odmienne, jak najbardziej pozytywne opinie. A co do płyt pod Athlony, to ja
sam polecam najbardziej płyty MSI -- nie są aż tak rewelacyjne w podkręcaniu,
ale naprawdę stabilne.

> Trudno powiedziec pan Tomek ma jakies uklady z AMD, ale co do jego sympatii
> nie ma chyba zadnych watpliwosci :)). Na pewno bardziej obiektywny jest
> sharkyextreme.com.

;-)

> Nie mozna powiedziec, ze tresc tomshardware to bzdury, jednak wydaje mi sie
> ze kolesie z tego serwisu troche zapomnieli o co tak naprawde chodzi. Nie
> mozna ograniczyc wiedzy o hardwarze do benczmarkow Quake'a i testach co i
> jak mozna lepiej podkrecic.

Niewątpliwie. Jednak wydaje mi się, że Tom stara się utrzymywać równowagę
między wszystkimi obozami. Co prawda raz bardziej wychwala Intela, raz
AMD, ale zazwyczaj po jakimś czasie publikuje już całościowe testy różnych
konfiguracji według różnych benchmarków, z których już można wyciągnąć
w miarę obiektywne spostrzeżenia.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |