Re: nie moge ustawic DMA dla dysku Seagate 40.2 gb (U Series 5)

Autor: C97 (c97_at_nawigator.pl)
Data: Mon 11 Dec 2000 - 09:57:44 MET

> Myślę, że tutaj jest pies pogrzebany: "@"
> Nie które dyski nie chodzą na podkręconej magistrali: na FSB=75HMz jeszcze
> każdy lepszy pojedzie, ale na FSB=83 mało który ;-(
>
> P.S.Nie dawno "spaliłem" na swojej płycie 75MHz i jedyne co mi zostało to
> NORMAL(66) lub 83 co było równoznaczne z wyłączeniem DMA ;-(((

mmm.. musze to sprawdzic. byc moze masz racje. relacje zdam jak przyjde do
chaty...
aa. te sztuczki z reinstalacja windozy i wylaczonym dma w biosie nie
przyniosly oczekiwanych skutkow - wiec czekam na kolejne propozycje...

aa.. napisalem rowniez do pomocy technicznej seagate'a - oto co mi
odpowiedzieli. cytuje:

"This appears to be an issue with the motherboards IDE/ATA chipset drivers
 and Windows Me.
 Seagate's technical support department is an excellent source for
 assistance with installation and troubleshooting of your Seagate hard
 drive. Seagate drives are designed to meet universal standards (SCSI, ATA,
 MFM, etc.), rather than the requirements of a specific hardware platform
 or operating system. If you need assistance with installation, upgrade, or
 troubleshooting for your computer system or operating system, contact your
 system manufacturer or place of purchase for information specific to your
 configuration.

 The check box for DMA on a drive is a function of the Esdi_506.pdr file
 and the configuration manager. It is only available when the Esdi_506.pdr
 file is used or when a third-party driver provides it.

 The issue you are experiencing quite often occurs with drives attached to
 third-party IDE controllers requiring a special miniport (such as the
 Promise Ultra Wide 66 with the ULTRA66.MPD driver). It can also occur with
 off-brand IDE chipsets installed on some motherboards.

 For additional information and a suggested resolution, you may view the
 complete Microsoft Knowledge Base article at:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q229/0/85.ASP?LNG=ENG&SA=PE

 In addition, check with your motherboard manufacturer for drive/BIOS
 upgrades for your particular motherboard.

 Jason C.
 Seagate Technical Support"

w liscie byl dalej kontakt do lokalnej pomocy technicznej - o dziwo w polsce
:)
tel. 00 800 311 12 38 - niestety po 30 sekundowym intro firmowym nikt nie
podnosi sluchawki... szkoda.

oblookalem rowniez forum seagate'a - znalazlem list czlowieka ktorym mial
identyczny problem co ja - ten sam dysk i nie moznosc wlaczenia dma - inny
byl system i proc.w odpowidzi umieszczono maly programik ktory mial cos
poprawic.
oczywiscie sprawdzilem programik o ktorym byla mowa na stronie - zmienia on
wewnetrzne ustawienia dysku wzgledem dma - mozna zmienic je od 16 do 100.
moj byl fabrycznie ustawiony na 66 - zmienilem na 100, dalej nic. fakt ze
mam na plycie kontroler udma 33 :) ale co tam zawsze mozna sprobowac :).

no i na tym sie skonczylo... wyprobowalem juz wszystkie wersje biosow i nic
(aa. odkrylem ze na nowszych wersjach biosa aopen do plyty ax6bc wiesza sie
tuner zoltrixa - na 2.49 ten problem nie wystepuje :)

jezeli macie jakiekolwiek sugestie to smialo. wyprobuje wszystko.

--
// C97
// c97_at_nawigator.pl