Re: hdd 1,5 GB widziany jako 130 MB

Autor: Krzysztof Kwasniewicz (tasiorsa_at_poczta.fm)
Data: Fri 08 Dec 2000 - 11:50:47 MET

> Czego przyczyna moze byc bledny odczyt pojemnosci dysq? Posiadam(od 2 dni)
> dysk 1,5 GB (przenosny), byly na nim dwie partycje. Gdy je skasowalem
> fdiskiem i chcialem utworzyc jedna to moge tylko o pojemnosci 130 MB.
Czego
> to moze byc przyczyna. Gdy urzylem particion magic 5 znalazl on jeszcze
400
> MB. W jaki sposob poradzic sobie z ta sprawa? Czy dysk jest uszkodzony?
Jak
> mozna go naprawic
Jaka masz plytę? Stare modele mialy problemy z adresowaniem "duzych dyskow".
A z poziomu Biosu wykrywa te 1,5 GB? Moze trzeba updatowac Bios albo ten
dysk (jaka firma?) gryzie sie z tym w srodku! Swego czasu to wiem ze IBM
mial taki programik ktory pozwalal adresowac dyski powyzej 540 MB na starych
plytach. Osobiscie to watpie zeby byl walniety. A u osoby u ktorej kupiles
normalnie szedl??

--
Kwasniewicz Krzysztof(TASIOR)
tasiorsa_at_poczta.fm