Re: Dysk nie jest skonfigurowany poprawnie :((

Autor: trsr / B0r_at_ (B0r_at_)
Data: Tue 05 Dec 2000 - 16:41:33 MET

Przez jakis tydzien
>wszystko chodzilo jak zloto <zapuszczalem scandiski, ale oczywiscie
>zadnych bledow nie stwierdzono...>, ale kilka dni temu znow pojawil sie
>wczesniejszy problem "Dysk nie jest skonfigurowany poprawnie" <tylko
>ostatnia partycja>
>
>Co moze byc tego przyczyna? Czy dysk jest walniety? W sumie chce go
>zawiezc do wymiany, bo mam jeszcze gwarancje, ale obawiam sie, ze tam go

    Byc moze (ale to nie jest pewne!!! - nie nalezy sie od razu przejmowac
:) ) dysk zaczyna powoli padac - nie mam zbytnio do czynienia z IBM-ami,
jesli jego oprogramowanie jest "inteligentne" i bad blocki wylapuje i
przemapowuje w locie, to moze dojsc do sytuacji, kiedy zabraknie zapasowych
sektorow i pojemnosc dysku zacznie sie zmniejszac. Aby to sprawdzic, zczytaj
aktualna geometrie dysku (CHS, czy max LBA) i "po pierwszym wystapieniu
problemu" zweryfikowac aktualna geometrie z tymi wczesniej zapisanymi (badz
tez - z tymi na obudowie dysku, jesli sa).

Dobrze jest rowniez zrobic backup wszystkich tablic partycji, oraz ich boot
recordow (te nie powinny sie zmieniac, a czasem moga sie przydac ;))

Jesli bedziesz mial z tym problem, wal na priv

Pozdrawiam