Monitor do pracy z tekstem

Autor: marcin mazurek (marcin.mazurek_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 04 Dec 2000 - 14:11:19 MET

Wiem, ze to temat rzeka, ale jestem wlasnie w trakcie zakupu i dostaje
bialej goraczki. Szukam monitora, na ktorym bede pracowal z tekstem i
cyferkami przez kilkanascie godzin dziennie. Min. rozdzielczosc to 1024x768,
choc w zasadzie nie schodze ponizej 1152x864. Idealem byloby 1280x1024.
Kazdy tryb min. w 85 Hz. Chodzi mi o ostrosc i czytelnosc obrazu oraz
idealna geometrie.

Zawiodly mnie monitory plaskie, zwlaszcza Trinitrony - obraz krzywy jak
nadmorska sosna, na dole i u gory luki, kazda czesc obrazu w innym kolorze,
po 10 godzinach oczy lzawia - obraz niby ostry, ale jak dluzej posiedziec to
wychodzi, ze taki ostry wcale nie jest.

Idealem jest dla mnie Philips Brillance 19' - na tym monitorze potrafie
pracowac bez najmniejszych problemow, ale ta cena... Dlatego pytam - co
jeszcze obejrzec? Nie znam Philipsow 17' - moze takiego mniejszego
Brillance? Moze cos z wypuklych starszego czasu. Mam do czynienia z
badziewnym KFC 17' i w 1024x768 daje super hiper obraz...

Ratunku!!! Bo zwariuje :)

Marcin

p.s. Pracuje jak na razie na ATI Rage, ale jesli bedzie trzeba, to karte tez
wymienie.