Problemy z RIVA 128ZX, chipset VIA MVP3 i procesor K6-2 >333MHz

Autor: Lukasz Masko (masko_at_ipipan.waw.pl)
Data: Mon 04 Dec 2000 - 12:18:08 MET

Mam płytę główną Shuttle HOT-591P na chipsecie VIA Apollo MVP3, do tego
video Riva 128ZX. Do tej pory był procek K6-2 333 i wszystko wydawało się
być w najlepszym porządku. W sobotę kupiłem sobie K6-2 500 i zaczęły się
schody.
Po ustawieniu proca na nominalną prędkość włączenie aplikacji kożystającej z
OpenGL powoduje totalny zwis kompa. Wogóle, trochę intensywniejsze
wykorzystanie grafiki = zwis lub błędy. Nie jest to wina proca, bo np. w
trybie tekstowym Linux pomyka bezbłędnie i bardzo stabilnie. Dla sprawdzenia
wsadziłem stary procek i ustawiłem go na 3.5x100 - wywalał się w
identycznych momentach co szybszy na 5x100. Poszedłem dalej, włożyłem nowy i
puściłem go na 3.5x100 - to samo. Na 5x66=333 oba działają bardzo stabilnie,
zwiększenie taktowania magistrali (np. na 83MHz) powoduje wyżej opisane
błędy, przy czym chip na Rivie się grzeje - jak dla mnie - za bardzo (nie
mam możliwości tego sprawdzić). Dołożyłem wiatrak na ten chip (radiator już
był) i w tej chwili komputer chodzi stabilnie na 6x66=400.

Ale 400<500. I to mnie dobija.

Aha, pamięci na pewno dobre, jedna 100MHz, druga 133MHz.

Czy powyższe zachowanie jest spowodowane osławioną niechęcią płyt z VIA do
kart z Rivami? Czy może winna jest płyta główna? Nie mam chwilowo drugiej
karty na AGP żeby sprawdzić inny chip. A może karta jest walnięta? Niby jej
nie przetaktowywałem, ale kupiłem na giełdzie z second-handu i - jeśli ma to
zapisane w kościach - może tak być, jednak nie miałem softu żeby to sprawdzić.

Jestem trochę zdesperowany... proszę o konstrukywną radę.
                                                                 Lukasz Masko

--
Lukasz.Masko_at_ipipan.waw.pl			Registered Linux user #190214
gadu-gadu: 274508