Re: problem z napede

Autor: Piotr Laskowski (piotrdrwal_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 04 Dec 2000 - 02:07:25 MET

>po wlaczeniu kompa i po wykryciu cd-romu pojawia mi sie komunikat floppy
>disk fail (40) i koniec!
>co jest przyczyna i jak temu zaradzic.
>jest to komputer pentium 100MHz, 2x1GB HDD SCSI

Uwagi o tasmach i zasilaniu sa jak najbardziej na miejscu. Czyli nalezy to
sprawdzic.
Osobiscie spotkalem sie dwukrotnie z identycznym przypadkiem.
W pierwszym przypadku pomoglo (na jakis czas) zmniejszenie szybkosci
odczytu z dyskietki (byla taka opcja w biosie), ale nastepnie zakonczylo sie
wymiana floop'a.
W drugim przypadku pomoglo gruntowne czyszczenie mechaniki floop'a +
przesmarowanie prowadnicy glowicy (takiej oski w napedzie).

Pozdrawiam