nowy dysk

Autor: Hiubi (hiubi_at_kki.net.pl)
Data: Sat 02 Dec 2000 - 17:03:26 MET

posiadam dysk IBM 15 GB UDMA 66
chce kupic teraz IBM Desktar DTLA -307030 (30 GB 7200 obr Ultra ATA 100)

mam w zwiazku z tym maly problem organizacyny i prosilbym o rady.
1. Moja plyta (Micro Star Pro, Chipset Intel 82443 BX, PIII 450 MHz, 128 MB
RAM)
obsluguje tylko UDMA 33 wiec chcialbym tez kupic jakis kontroler.
Jaki polecacie??? I jest kwestaia zeby sie zainstalowal w W2k, Win ME i
Linuksie.
Kumpel ostatnio jakis kupuil i ma problemy z nim w Win 2000... chcialbym
tego uniknac

2. Jakie zrobic partycje, bo potrzebuje 3 systemow (Win 2000 Pro, Win ME,
Linux).
Linuxa na razie nie mam, ale jak kupie dysk to chce go zainstalowac.
Do W2k chce NTFS, wiec pewnie jeszcze przydalaby sie partycja FAT 16
do ewentualnego przerzucania danych miedzy systemami.

3. Moze jakis link do POLSKIEJ strony z dobrym, dlugim opisem
"partycjonowania",
bo zbyt dobry w tym nie jestem... partycje primary, extended, dyski
logiczne, ukryte, itd
az sie w glowie kreci ;-)) Moze jakas instrukcja do Partition Magica bo
fdisk to raczej odpada...

Pozdrawiam i dziekuje za wszelkie wskazowki!!!
Hiubi