Re: spalony duron:(

Autor: Wigwam (wigwam_at_polbox.com)
Data: Fri 01 Dec 2000 - 21:18:06 MET

Uzytkownik "Pawel Szymanski" <4ever_at_NO_SPAMastercity.net> napisal w
wiadomosci news:57of2tg8opj5o2144u32n9ukklfr0d8617_at_4ax.com...
> jak bylo, po czym podchodzi jakis drugi koles, patrzy na procek i
> mowi: na 100% podkrecales bo widze slady pasty silikonowej.
> to mnie lekko wkurzylo bo procesor podkrecalem raz w zyciu (k6-2), a
> pasta smaruje kazdy procek jaki mam, zeby lepiej cieplo odprowadzal.
> stanelo na tym, ze ponownie sprawdza mi plyte (na wszelki wypadek), a
> procka mi nie oddadza. w sumie troche ich rozumiem (mowili, ze
> dystrybutor im tego nie uzna i oni straca) ale z drugiej strony
> wkurzony jestem cholernie i nic wiecej juz od nich nie wezme (nowego
> procka, ktory pewnie bede musial kupic tez nie).
> [...]
Pracuje w serwisie komputerowym. Ostatnio mielismy trzy spalone Durony.
Jednego spalilem osobiscie :-)))) Zadnego podkrecania, pasta silikonowa pod
radiator (zawsze stosujemy). Pracownik który odwiózl je do hurtowni wrócil z
wiadomoscia, ze nie przyjma ich na gwarancji, bo sa spalone. A jesli
spalone, to dlatego ze przetaktowywane. Pomógl ochrzan telefoniczny i uzycie
kilku terminów technicznych, których w hurtowni nie potrafili zrozumiec
;-)))
Argumenty których mozna uzyc:
- magistrala EV6 nie pozwala na przetaktowanie czestotliwoscia FSB o wiecej
niz ok. 10%, co nie moze spowodowac spalenia procesora.
- nie jest mozliwa zmiana mnoznika bez polaczenia lub przerwania mostków L1
na procesorze, co mozna bez problemu wykryc nawet bez mikroskopu.
- pasta silikonowa jest zalecana w celu poprawienia odprowadzania ciepla i
poprawia termiczne warunki pracy procesora.
- procesor ma obowiazek sie wylaczyc, jesli temperatura wzrosnie powyzej
maksimum aby zapobiec spaleniu.
-jesli procesor sie nie wylaczyl i nie byl przetaktowany (bo to widac) to
musza go wymienic na gwarancji jako wadliwy :-))))))))
Podzialalo

Czego i Tobie zycze
Wigwam