Sterowanie wiatrakiem zasilacza i inne

Autor: Marek Puszczało (chiny_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 01 Dec 2000 - 12:21:30 MET

    Panowie.

Miałem sen..... że będę miał cichy komputer
W tym celu zakupiłem sprzęt pod kątem minimalizacji hałasu, tzn: obudowa
Enlight EN (bodajże)723, napęd TEAC, HDD z łożyskiem olejowym etc.
    Przełączam w stan uśpienia i...
    a) wiatrak zasilacza dalej pracuje,
    b) po kilku sekundach komp samoczynnie się budzi.
W BIOSie mam prędkości wszystkich trzech wiatraków (Abit VH6), ale tylko
wskaźnik wentylatora na procesorze wskacuje niezerową wartość (3600-4200)

Co zrobić, żeby ten cholerny wiatrak zasilacza raczył się dostosować do
temperatury panującej w środku komputera?

Z zasilacza nie wychodzi żadna wiązka, którą można podłączyć do czujnika na
płycie. Czyżby Cudeńko Enlight nie miało takiej możliwości? Wiadomo, że
płyta może wyłączyć wiatrak przez złącze zasilania, ale mi zależy jedynie na
jego spowolnieniu.

Z tym samoczynnym budzeniem: czy to może być wina APM lub też czegoś
podobnego, czy też to winzgraza miesza (98 FE) ?

Uruchomiłem hibernację, i komp się z niej nie budzi. Chyba power management
jest ałt of order.

Czy ktoś już z czymś podobnym walczył?
M.