Re: Creative GeForce2 MX OEM a chlodzenie

Autor: Circulus Vitiosus (circulus_at_spamhater.polbox.com)
Data: Tue 28 Nov 2000 - 15:29:46 MET

On Mon, 27 Nov 2000 14:30:04 +0100, KLio <klio_at_wroclaw.top.pl> wrote:

>Mam taka sama karte (ver. reatail-pudelkowa) i chodzi z powodzeniem
>bez zadnego chlodzenia. Z ciekawosci dotykalem kilkakrotnie
>chipa, zeby sprawdzic czy sie czasem nie 'gotuje'
>i ku mojemu zdziwieniu byl....cieply, ale nie goracy.

A zrob sobie taki maly eksperyment: zapusc na kilkadziesiat minut np.
demo 3DMarka 2000 (chodzi o pelne wykorzystanie procesora graficznego,
lacznie z t&l), i dotknij palcem karty bezposrednio _pod_ chipem, tzn
na odwrocie. Tylko sie nie przestrasz :)).
Nvidia nie najlepiej zrobila rezygnujac z metalowej plytki na
powierzchni chipow (byla takowa w pierwszych geforce'ach) i teraz
transfer ciepla na powierzchnie przez gruba epoksydowa warstwe jest
znacznie gorszy. GPU gotuje sie w srodku a na powierzchni jest letni.
Mimo to IMHO zawsze warto przykleic radiator (oczywiscie w taki sposob
zeby nie stracic gwarancji :))

Pozdrowienia

Circulus Vitiosus (Bogdan Mlynarczyk)