Re: Chaintech 5TDM2

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Tue 28 Nov 2000 - 12:29:42 MET

> Czy ktoś ma doświadczenia w zakresie współpracy płyty Chaintech 5TDM2 z
> procesorami K6-2 i K6-3, 400 MHz i więcej? Czy możliwe jest uzyskanie
> zasilania jądra procesora 2.4 V? Czy bios (znalazłem wersję oficjalną z
> maja 1998 r.) obsługuje jądro CXT? Czy płyta pracuje stabilnie przy 83
> MHz (pamięci wypróbowane na T2P4)?

Witam.
Miałem tę płytę, działała bez problemu z K6-2 300 @ 333MHz. Więcej nie
dało się ustawić (mnożnik x 5). Niektóre K-6 miały mnożnik ustawiony
na stałe, więc może mogą wyciągnąć więcej, ale nie wiem czy są K6-2 400
i więcej na szynę 66MHz. Magistrali nie podkręcałem, bo mój
dysk twardy nie radził sobie z częstotliwością większą niż 33MHz :(
Sama płyta poradzi sobie z 83 MHz, ale inne komponenty niekoniecznie.
Karty PCI, dyski twarde musiały by działać przy 41,5 MHz.
Jeśli chodzi o bios (miałem bios z 20 lipca 1998) to nie wspiera
on jądra CXT, ale istnieje program o nazwie setk6 który włącza
dodatkowe funkcje procesora. Uruchamiasz go przy starcie windowsa
i korzystasz z zalet jądra CXT (większa wydajność itp.).
Sam bios nie pomaga i nie przeszkadza ;)
Program znajdziesz na http://amd.iq.pl/bins/misc/setk6v3.zip
a bios mogę ci podesłać na priv jeśli chcesz. Ściągnąłem go
kiedyś ze strony Chaintecha, ale później zniknął. Nie wiem
dlaczego, u mnie działał stabilnie przez długi czas.
Czy można uzyskać 2.4V? nie pamiętam. Wiem że przy K6-2 było 2.2V
i nie można było tego zmienić (bios sam rozpoznał procesor i ustawił
napięcie).
Pozdrowienia.
Wonder.