Re: ATI Expert zmienia kolory...

Autor: M. L. (mlis_at_onet.pl)
Data: Mon 27 Nov 2000 - 13:01:52 MET

> Dwa dni temu zauważyłem że w trybie znakowym skacze mi nasycenie kolorów,
> raczej koloru czerwonego (ustaliłem doświadczalnie). Na początku myślałem
że
> padł monitor AOC 17"... Jednak kiedy pracuję w trybie graficznym (win, X w
> linuxie) ten problem nie występuje. Również "menu" monitora jest
wyświetlane
> prawidłowo. Podczas kiedy "tabelka menu monitora" ma stałe i właściwe
kolory
> tekst w tle (również ten z BIOS) płynnie zmienia nasycenie i kolory.
> [...]

Hmmm.... czyzby jednak ATI mialy jakas wade ???
Tak sie sklada, ze rowniez posiadam karte grafiki ATI (Rage 128 PRO, 32 MB).
I rowniez mam problem z czerwienia, ktora atakuje z nienacka.
U mnie takie zachowanie stwierdzilem pod Windows, pracujac w trybie
graficznym.
Po prostu czasem (nie wiedzac absolutnie dlaczego) pulpit w windowsie
zaczyna sie robic
w "paseczki" . Sa to migajace poziome paski, tak jakby monitor mial problemy
z synchronizacja,
choc nie do konca, bardziej to przypomina intensywny efekt mory.
Niekiedy zamiast paskow ekran moj zalewa czerwien.
Jestem w tej zlej sytuacji, ze nie mam pojecia dlaczego tak sie dzieje (moj
przedmowca zauwazyl
problem w trybie znakowym).
Z drugiej strony wyeliminowalem jakis czas temu z grona winowajcow karte
grafiki.
Bo pozyczylem ja kumplowi - u niego zachowywala sie nienagannie.
Byc moze to ten sam problem, w kazdym badz razie ja juz nie mam zadnego
pomyslu co to moze byc :-((

Jesli ktos wie co moze byc przyczyna takich dziwactw, bardzo prosze o info.
Konfiguracja mojego komputera:

1. Plyta Abit BE6-II
2. Celeron 400
3. ATI Rage 128 PRO VIVO