Re: kilka pytan z podstaw informatyki...

Autor: Roman Krawczyński (sirroger_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 26 Nov 2000 - 00:38:16 MET

> No i dobrze :) Do 512 MB jest 8 KB (nie kB !!!!), do 1024 MB jest 16 KB,
> a do 2048 MB jest 32 KB.

No wlaśnie tak to chyba było. A co do KB to sie spieszylem i zasugerowalem
sie poprzednim postem.

> Dla klasycznego transferu DMA rzeczywiście procesor dostawał HALT (czy
> HOLD, to już zależy od konkretnego procesora :) ) i stał. Jednak obecnie
> używa się terminu DMA do określenia transferów typu bus master, gdzie
> procesor pracuje równolegle z magistralą realizującą transfer do pamięci
> i jest blokowany tylko w momencie próby uzyskania dostępu do tejże
> magistrali.

Zauważ, że pytania są z podstaw informatyki. I taka wlasnie jest odpowiedź
teoretyczna.
Tak przy okazji. Moją Mamę na "stare" lata wysłali na kurs komputerowy :)
Dostała mateialy o budowie peceta i tam jest napisane:
"Kanały DMA.
(...)
Ponieważ transfer danych wykonuje sie bez udziału procesora, jest on
szybszy, jednak podczas wykonywania operacji DMA wszystkie operacje
procesora są wstrzymywane."

--
Pozdrawiam
Romek