Płyta - POMOCY

Autor: Jacek B. (turin_at_prom.ds12.agh.edu.pl)
Data: Fri 24 Nov 2000 - 07:54:27 MET

Witam
Mam następujacy problem.
Posiadam sprzet: ABIT BE6-2, Celeron 466, RIVA TNTM64, jakis SoundBlaster
128, dysk IBM UDMA-66/7200 20 GB, jaks sieciowka zgodna z NE2000 (longshine
chyba) i TV FlyVideo 98
co jakis czas pada mi dysk twardy i pojawia sie Bedblok (mam juz 4), tyle ze
zawsze wypada on na miejsce zajmowane przez pliki znajdujące się w katalogu
\Windows\System (dziwne) (nie moge tego katalogu odczytać w calosci shit).
Naturalne ze windowsy padaja po tym ale to juz nie oto chodzi, szkoda mi
dysku bo po pewnym czasie szlak go calego trafi.
Ale kontynułujac, klopoty dzieja sie od pewnego czasu. Prze okolo 4 miechy
od kupna bylo wporzadku. potem pojawila sie karta sieciowa i wystapily
problemy z IRQ, ale to zalatwilem, nastepnie kupile TV i wtedy zaczel sie
rypac. Myslalem ze to wina przerwan bo TV siedzilo na tym samym IRQ co
kontroler UDMA66 - wspoldzielilo przerwanie, z tym ze chyba oaba uzadzenia
maja wbudowany mechanizm wspoldzielenia przerwan bo w systemi wszystko bylo
ok - bez konfliktow. Dodatkowym podejrzeniem bylo to ze zecz dziala sie po
ogladaniu TV, poprostu wieczorkiem ogladalem i wylaczalem komopa a rano
kiedy go wlaczylem to juz bylo zrabane. Ale wyjalem TV z kompa i pracowalem
bez. NIe bylo zadnych konflikotw IRQ, z kontrolerem nic nie siedzialo na
przerwaniu. I cholera po jakis 12 dniach znowu sie rypło. Nie wiem co moze
byc, moze ktos pomoze. Przegrzebalem juz wszystko co potrafie i nie wiem co
to. Podejrzane jest to ze pada zawsze obszar dysku ktory zawsze jest
zajmowany przez Windows\system (jak pisalem) POMOCY

PS dodam jeszcze ze posiadam drugi komputer i podobnej konfiguracji (roznica
w celeronach - drugi ma 500 MHz) i wszystkoi dziala ok
, podejrzewam jescze sieciowke, ale nie wiem w jaki sposob mogla by ona
zagrozic dyskowi???
Sorki za dlugi post ale to sprawa zycia mojego dysku!!!!!