Re: 1 rok informy potrzebuje pomocy !!

Autor: Piotr Gajda (gajdap_at_zt.tarnow.tpsa.pl)
Data: Thu 23 Nov 2000 - 22:14:59 MET

> za tydzien mamy kolokwium !!
> a tu przykladowe zadanie - niestety dosc trudne !
> Pomozcie !!

> Sprawdzi, czy podano parametr.
> Jezeli nie- wyświetla pouczenie i kończy działanie;
> w przeciwnym wypadku tworzy katalog o nazwie jak parametr.
<start>
@echo off
cls
echo imie nazwisko
if q%1==q goto :pouczenie
goto :bez_pouczenia

:pouczenie
echo czemu matole nie dales paramertu????
echo zeby mi sie to na przyszlosc nie powtorzylo!!!
goto :koniec

:bez_pouczenia
md %1
goto :koniec

:koniec
</start>

> UWAGA! Wszystkie poniższe pliki mają być umieszczone w stworzonym
katalogu.
no to
cd %1

> 2. Zapisze w pliku PROGRAMS.TXT nazwy wszystkich programów
> (tzn. pliki typów: COM, EXE, BAT)z dysku C, lista ma mieć format prosty
> (bez nagłówka i podsumownia).
dir c:\*.exe /b >programs.txt
> Zadanie to ma być wykonane przy użyciu pętli FOR.
for %%a in (c:\*.com c:\*.exe c:\*.bat) do dir %%a /b>>PROGRAMS.TXT
chyba, ze z podkatalogami to
for %%a in (c:\*.com c:\*.exe c:\*.bat) do dir %%a /b /s>>PROGRAMS.TXT

> 3. Utworzy plik COUNTER.TXT, w którym będzie podsumowanie pliku
> PROGRAMS.TXT (tzn. ile plików każdego typu zawiera plik PROGRAMS.TXT).
> Zadanie to ma być wykonane przy użyciu pętli FOR.
for %%a in (c:\*.com c:\*.exe c:\*.bat) do find %%a "programs.txt"
/c>>PROGRAMS.TXT

> 4. Utworzy plik SUMMARY.TXT, który będzie konkatenacją plików
> PROGRAMS.TXT i COUNTER.TXT, miejsce sklejenia plików ma być
> zaznaczone linią.
> Plik SUMMARY.TXT ma zawierać nagłówek z bieżącą datą i czasem.
date >sumary.txt
time >>sumary.txt
more programs.txt>>sumary.txt

po wyrazie echo wcisnac lewy klawisz alt i trzymajac go wpisac z klawiatury
numerycznej 255
echo >>sumary.txt
more counter.txt>>sumary.txt

> 5. Utworzy posortowany plik SORT.TXT, który zawiera dane z pliku
> PROGRAMS.TXT ale bez programów pochodzących z katalogu WINDOWS
> (i podkatalogów).
leb mi peka - halniaka odczowam (wiatr halny - czasem w tarnowie leb urywa)

> 6. Spakuje do self-extractora utworzony katalog nwraz z plikami.
ktorym pakerem - kazdy to robi inaczej