Re: problemy z dyskiem twardym

Autor: Kaizen (_at_poczta.fm)
Data: Tue 21 Nov 2000 - 11:36:46 MET

MarkX wrote:

> Pojawily mi sie ostatnio na moim dysku twardym (Segate Medalist -2,1GB)
> uszkodzone sektory.

To i tak nieźle wytrzymał - mi taki padł po pół roku (no more seagate).
Generalnie jak na dysku pojawiły się bad sektory, to najprawdopodobniej
będzie się to nasilało. Nie trzymaj na nim ważnych danych i kup nowy.
Pooglądaj, jak te bady są rozłożone (NDD czy speeddysk) i postaraj się
pozakładać partycje tak, by nie obejmowały tych sektorów. Chodzi o to,
żeby głowice nie jeździły nad nimi, bo to przyspiesza ostateczny pad
dysku.

--
Pozdrawiam,
Kaizen kaizen_at_poczta.fm