Re: Narzekacie na procki intela...

Autor: Macius (mg_macius_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 21 Nov 2000 - 08:00:55 MET

Hej

"DJ Diodak" <lucas4_at_friko7.onet.pl> przylazl na nasza grupe i powiedzial co
wiedzial: 8vccqp$36l$1_at_news.tpi.pl...
> chyba pomyliles drogi :))))) wiesz dzisiejsze samoloty maja "troszke" inne
> silniki i chyba skrzydla grubsze od paru milimetrow :)))) A procesory
> Intela i AMD nie sa podobne tylko dlatego ze "liczą" ! Moze porownaj sobie
> proce: intel, AMD, motorola - czy wszystkie maja te same zestawy
instrukcji
> ?????? cos mi sie wydaje ze z motorola bylyby jakies problemy ;) Ale jak
> ktos powiedzial juz w tym watku - nie ma sensu sie kłócić kto byl
pierwszy.

Moment, i Jumbo i jego praszczur poruszaja sie na tej samej zasadzie - wiec
przyklad jest OK.
Tak samo P4 i Athlon sa zgodne ze swoim praszczurem - 8086, a zeby byc
precyzyjnym to z 8088 a nawet 8008.

> Pozwole sobie jednak podsumowac na koniec tego postu ta sytuacje. IMHO:
> AMD zawsze zostawalo w tyle, gonilo konkurencje (w zasadzie to tylko
> intela). Intel zawsze wczesniej wprowadzal na rynek swoje produkty.

Aby na pewno?

> Procesory AMD zawsze pobieraly wiecej energii i bardzo sie grzaly. Obecnie
> jednak AMD wprowadzil nareszcie na rynek produkty o takiej samej (a moze i
> wyzszej) wydajnosci co Intel i to w tym samym czasie. Athlony a teraz
Durony

Nareszcie? A w czasach 386 i 486 to kto byl najwydajniejszy?
Intel? Oj chyba nie, zwlaszcza, ze P5 bylo ich ostatnia deska ratunku -
kiedys Intel nie mial ponad 80% rynku...
A byly jeszcze takie firmy jak Cyrix, TI, Green itd

> bija na glowe pod wzgledem ceny, wydajnosci, krecalnosci celerony o tym
> samym zegarze. AMD widzi biznes i drastycznie obniza ceny wolniejszych
> modeli. W pazdzierniku 2000 firma podaje ze odnotowala rekordowe zyski. W
> listopadzie 2000 podczas targów Comdex Intel i AMD zaprezentowały
komputery
> PC, korzystające z procesorów 1,5 GHz. Niespelna tydzien pozniej Intel
> wprowadza do sprzedaży uklady P4 z zegarem 1,4 oraz 1,5 GHz. I tym razem
> znowu jest na szczycie ale nie wiadomo jak dlugo.

Problem w tym, ze nawet PIII 1000 i nie istniejace 1133 sa szybsze od P4...

I oby tak juz zostalo ;-))

--
[The Future. Get There First. AMD Athlon Processor]
[Macius] [Maciek Goralski] [ICQ: 69079560]