Re: Chipset TX i RAM 100 MHz

Autor: Piotr Szczesnik (szczesnik_at_usa.com)
Data: Tue 21 Nov 2000 - 03:15:43 MET

On 20 Nov 2000 18:24:33 GMT, "Zbigniew Okoń" <okon_at_fnet.pl> wrote:

>- chipset 430 TX buforuje do 64 MB (ale przeszperałem ostatnie tysiąc
>postów i wnioski z "Chip TX i pamiec >64MB" są jak dla mnie pocieszające).

Moje wstępne wyniki. Nie wiem tylko czy miarodajne.
DocMem, Quicktest
1x64MB 17min 58s
2x64MB 36min 08s

Drugi test wyszedł trochę dłuzszy niż sie spodziewałem (2 x
17:58=35:56), ale to może być spowodowane konstrukcją programu
testującego.
Więcej za kilka dni.

>W tej chwili mam wsadzone dwa DIMM-y SDRAM 66 MHz po 32 MB. Mundrzy
>sprzedawcy w sklepach poinformowali mnie, że pamięci 100 MHz nie będą
>działać z tym chipsetem.

Wszystko zależy od płyty. U mnie działa nawet kość 128MB (płyta
Shuttle TX)

>- czy pamięci 100 MHZ będą działać z częstotliwością 66 MHz. Czy możliwe są
>jakieś problemy (płyta obsługuje niebuforowane DIMMy FPM/EDO/SDRAM do 128
>MB).

Jaka to płyta?

>- czy jest szansa na działanie tego w kombinacji mieszanej - tj. powiedzmy
>1 DIMM 64 MB 100 MHz i 2 DIMMy 32 MB 66 MHz

Jeżeli te 2x32MB to SDRAM (bywały kiedyś EDO) to nie powinno byc
kłopotów.
Jak możesz, to zakombinuj od kumpla kość do testowania.
Poszukaj też kupca na te 2x32MB. Może ktoś ma problem z płytą, która
nie wszystko może widzieć.

>chodzi o samo mieszanie częstotliwości).

Pamięci są tak robione, aby była zachowana kompatybilność w dół

>- na co zwracać uwagę przy zakupie pamięci

Aby była jak najszybsza. Poźniej jak znalazł.
Nie powinna mieć zbyt dużo 'kostek' na sobie (jedna z opinii jest
taka, że pamięci z dużą ilością 'kostek' czasem nie są poprawnie
widziane)

>RAM trzeba będzie zwracać [a przekonanie do tego sprzedawcy bywa
>trudne).

Jak potrafisz to grzeb sam. Jak nie to musisz powozic komputer (zwykle
można w sklepie potestować)
Jak chcesz namiary na sprzedawcę z Warszawy, który pozwolił mi
testować RAM 1 dzień (w razie problemów zwrot gotówki) oraz na
takiego, który pozwala testować w sklepie, to pisz na priv.

--
=--------   /__//_  /     ---------- mailto:szczesnik_at_usa.com ------=