Re: NT 4.0 vs ATA-100

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Mon 20 Nov 2000 - 20:22:54 MET

Sun, 19 Nov 2000 19:56:39 +0100, Grzegorz Borowiak
<grzes_at_gnu.univ.gda.pl> piszesz:

>Jest jeden problem - ale to juz
>zdaje sie byc problemem plyty. Otoz jak podlacze jakikolwiek HDD na
>"stare" IDE, nawet na Sec. Slave, to jest on widziany przed tym nowym na
>ATA-100. Czyli literke C dostaje pierwsza partycja tego starego, mimo, ze
>calosc bootuje sie z nowego.

Taki juz jest standard PC. Kontroler z plyty jest analizowany na
poczatku. W NT mozesz to obejsc, jezeli ustawisz literke dysku w
Menadzerze Dyskow, wtedy NT bedzie zawsze uzywac wlasnie tej literki,
niezaleznie od zmiany konfiguracji interfejsow. Niestety NT ma pwena
niedorobke, nie mozna w Dysk Menadzerze zmienic literki na laka sama,
np. z C na C. Ja to robilem na 2 etapy, C->D reboot i D->C. W2k juz to
poprawiono.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski