Re: Lamer sklada sprzet

Autor: Lamer (misiotrybus_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 20 Nov 2000 - 15:06:24 MET

No jak się dowiedziałem, że składam sprzęt, to muszę odpowiedzieć :)

Paweł Stysz:
| MSI K7T
| PRO2 + jakis Duronek o czestotliwosci zaleznej od ilosci kasy jaka
mi
| zostanie.

Nie znam tej płyty, ale na tym to bym nie oszczędzał. Sprawdzone i
chodzące (i drogie!) są ABITy KT7. Mimo rozbieżnych opinii doradzałbym
RAIDa. To naprawdę znacznie przyspiesza twardziela w codziennej pracy,
zwłaszcza przy użyciu wirtualnych CDROMów.
Kupujesz D600, ale dobrze wybranego: na amd.com znajdź objaśnienie
oznaczeń, bierz najniższe napięcie i najwyższą (90C) temperaturę
pracy. Z benchmark.ceti.com.pl albo z overclockers.com bierzesz
tygodnie produkcji, które się najlepiej kręcą - i to kupujesz. Mostki
łączysz pod lupą lakierem elektroprzewodzącym a nie ołówkiem - mniej
problemów i pewniejsze.

| I teraz zestaw pytan:
| 1. Lubie sobie pograc, nie pracuje z tekstem ani z zadnymi takimi
| aplikacjami, co myslicie?

A o czym?

| 2. Czytalem ze z plytami na chipsecie VIA sa straszne problemy, czy
poradze
| sobie z konfiguracja jezeli bede to robil pierwszy raz?

Tak. NIE instaluj VIA 4in1, daj wszystkie opcje BIOSu na full (RAM
PC133), a jak nie pójdzie to zresetuj do bezpiecznych i podciągaj w
górę pojedynczo.

| 3. Czy bede musial kupowac nowa obudowe?

Zasilacz 300W, reszta wedle uznania.

| 4. Slyszalem, ze Golden Orb niszczy procesory (ma jakies straszne
zapiecie)
| jaka alternatywa?

To już historia. Kupujesz Titana na Socket A i spoko.

| 5. Co jeszcze bede musial dokupic np. kable albo co?

Wszystko w swoim czasie. Teraz to Ci nikt nie wymyśli. Kabelek
audio-CDROM, jak nie masz.

| 6. Czy warto ryzykowac kupowanie uzywanej plyty (bo procka na pewno
nie) czy
| lepiej kupic w sklepie?

W sklepie, bo masz gwarancję.

| 7. Nie kupuje nowego kompa z uwagi na kase, ale moze bez sensu jest
| wsadzanie tych smieci ze starego do tego nowego i wymiana ich
pokolei

Flop Ci zawsze ruszy :)

| Teraz powiecie, ze lepiej jak oddam kompa do fachowca i on to
wszystko zrobi
| ale:
| 1. Nie znam zadnego co by to zrobil za friko, a zeby zaplacic nie
mam kasy
| 2. Chcialbym sie sam nauczyc to robic

Chwalebne

<ciach>

Lamer (ten autentyczny, a nie jakieś imitacje!)