Re: Jak podlaczyc fax XEROXA?

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Mon 20 Nov 2000 - 03:04:49 MET

Cześć,

sofu wrote:

> [...]
> odchodza na plytke z elektronika. W zwiazku z tym mam pytanie, czy ktos wie
> pod ktore styki podlacza sie telefon, a pod ktore linie telefoniczna? Innymi
> slowy jak podlaczyc linie i telefon, aby mozliwe bylo telefonowanie pod dany
> numer za pomoca telefonu i pozniejsze przesylanie faksu. Mysle, ze wszystkie
> faksy Xeroxa powinny miec takie same podlaczenia.
> Jest dla mnie dziwne, dla czego wykorzystano wszystkie 6 polaczen gniazdka.
> W faksie Siemens HF 2321 wykorzystano tylko 4 styki gniazdka: pod dwa
> podlacza sie zwykly telefon, a pod nastepne dwa linie telefoniczna.

Niestety nie wiem, jak podłączyć.

> Mialbym tez prosbe o wyjasnienie nastepujacych terminow niemieckich:
> 1. Na klawiszach
> wahlen (a z dwoma kropkami)

Wybieranie

> Auflosung (o z dwoma kropkami)

Rozdzielczość

> sofort verzogert (o z dwoma kropkami)

natychmiast opóźnione (najprawdopodobniej możliwosć wysyłania faxu -
natychmiast, lub z opóźnieniem, np. na niższej taryfie telefonicznej)

> fein

Drobne, delikatne (pewnie chodzi o podwyższoną rozdzielczość)

> Bedienerruf

Dzwonienie przez obsługującego?

> 2. Na wyswietlaczu
> ABRUFEN SETZEN

Ustawienie usługi fax na żądanie?*)

> ABRUFEN GESETZ

Hasło usługi fax na żądanie?

> ABRUFEN AN

Usługa fax na żądanie włączona?

> LOESCHEN?

Kasowanie

> OPTIIONEN WAEHLEN

Wybór opcji

> NICHT BENUTZT

Nie używane

> BESTAETIGUNG AUS

Wyłączone potwierdzanie

> KOPFZEILE AUS

Wyłączony nagłówek

To jest tak na zdrowy rozum, bez obejrzenia instrukcji nigdy nie można być
na 100% pewnym.

> Inna sprawa sa ustawienia sewisowe. Chcialbym sie dowiedziec jakie powinny
> byc prawidlowe.
> TX LEVEL 06 dB (jest ustawiony) , a sa jeszcze nastawy od 01 dB do 15 dB

To jest poziom sygnału wychodzącego

> EMPF. BPS 9600 (jest ustawiony) , a mozna jeszcze ustawic na 4800.

Szybkość transmisji przyychodzącej

> SENDE BPS 9600 (jest ustawiony) , a mozna jeszcze ustawic wartosc 4800

Szybkość transmisji wychodzącej

> LINE EQL 3,6 (jest ustawiony), a mozna ustawic 0,0 , 1,8 , 3,6 i 7,2

Korekcja charakterystyki częstotliwościowej

Opcje serwisowe zmienia się raczej tylko wtedy, gdy nie można się połączyć
(fax nieprawidłowo odbiera czy wysyła faxy, zrywa połączenie itp.) W
cywilizowanych krajach jest numer serwisowy, na który wysyłasz faxa z
tekstem i ewentualnie jakąś grafiką, i po paru minutach dostajesz drugiego
faxa z wyszczególnieniem ww. parametrów, na tej podstawie możesz dokonać
niezbędnych zmian. Może w Polsce tepsa też coś takiego udostępnia (a może
jeszcze nie). Dwie środkowe opcje raczej nie będą musiały być zmienione
(chyba, że masz naprawdę fatalną linię albo próbujesz dodzwonić się do
jakiegoś wyjatkowo złomiastego faxa, który chodzi tylko na 4800 bps),
pierwsza i czwarta mogą być niepoprawne - one zależą w bardzo dużym
stopniu od linii centrala-abonent.

> Najbardziej chodzi mi o sposob podlaczenia lini telefonicznej i telefonu do
> faksu.

Przykro mi, nie umiem pomóc. Może ludzie na news:pl.misc.telefonia coś
doradzą? Robię tam xpost i ustawiam tam FUTa.

*) Chodzi o usługę, że możesz z jednego faxu zadzwonić na drugi fax w celu
nie wysłania, lecz odebrania dokumentów z tamtego. Po angielsku to się
nazywa fax polling lub fax on demand, po polsku nie mam pojęcia.

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)