Re: Koszt energii 1h pracy komputera

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_priv5.onet.pl)
Data: Sat 18 Nov 2000 - 14:37:24 MET

"Mariusz (R)" wrote:

> Cześć !
>
> do kompa idzie 300W to z sieci jest pobieranie ponad 300W. A dlaczego tego
> nie widać na zwykłym mierniku? Ano bo przy przetwornicach niezbędny jest
> miernik true R.M.S, a i wtedy nie zawsze wynik pomiaru jest poprawny.
> Przetwornica ma wybitnie impulsowy przebieg poboru pradu, którego nie da się
> zmierzyć zwykłym miernikiem, do tego dochodzi jeszcze przebieg odkształcony.

Zdawało mi się, że nie chodzi o to ile zjada PC, tylko ile to będzie
kosztowało - a o ile się nie mylę licznik energii elektrycznej NIE JEST
miernikiem true R.M.S ;-)
Czyli im krótsze impulsy tym lepiej - może kiedyś licznik nie ruszy???

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|