Re: JAKA PLYTA I JAKI PROCESOR KUPIC ___POMOCY>>>>>

Autor: Tomasz Stafinski (tstafinski_at_zke.com.pl)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 13:40:06 MET

Rafal... <rafal_at_vrihedd.prv.pl> wklepał:
> a jaka masz plyte?

A bo ja wiem, chyba jakieś ATC na VIA. Nie ma możliwości podkręcenia
-ani zworek, ani dipów, ani w BIOSie nic nie widziałem.

> i pozatym to sobie go podkrec (przynajmniej nie cza nic po procku kreslac)

A co Ci szkodzi postawienie czterech kresek ołówkiem na procku.
Z celeronami też kiedyś tak było, że żeby podkręcić, to trzeba
było którąś nóżkę lakierować.

> 505 zl + plyta 615 zl = 1120zl (plyta abit BX133-raid)
> ... a co do cen to... pod celerona to mozna kupic tez plyte za 400zl i tez
> bedzie :) i bedzie to kosztowalo ok. 900zl

Teraz D600 to jakieś 320, Soltek jakieś 600, czyli razem 920.
W tej chwili mam 600 podkręcony do 900, a podejrzewam, że pójdzie
na 1000 - jeszcze nie próbowałem.
A popatrz na jakiekolwiek testy wydajności - obojętne, czy syntetyczne,
czy aplikacyjne - celeron zostaje daleko w tyle za Duronem. PIII jest tylko
o włos szybszy w większości zastosowań. Dlatego przed pisaniem takich
rewelacji zajrzyj na www.benchmark.pl, www.pl.tomshardware.com itp.
i sobie porównaj.

PS. Już kiedyś z jakimś celeronowcem porównywałem wyniki procka w
    Sandrze i wyszło, że Duron znacznie prowadził w obliczeniach
    stałoprzecinkowych i nieznacznie zostawał w tyle przy
    zmiennoprzecinkowych (przy tym samym zegarze oczywiście).

Pozdrawiam,

--
Tomasz Stafiński jenot_at_mi5.org.uk
       Linux User #47986