Re: Abit kt7 i 2 x power off - dlaczego?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 08:42:29 MET

Hi,

JeRRy wrote:

> bedzie dalej. Jesli jednak jestesmy przy temacie zasilacza (i do tego
> sugeruje przyjrzeniu sie mu juz kilka kolejnych osob) chce poprosic o
> probe wyluszczenia mi jak "krowie na rowie" jakie moze miec on znaczenie.
> Podkreslam, ze _nie_neguje_ tego co mi tu Panowie sugerujecie.
> Po prostu nie wiem czy tak jest czy nie (ale zapytac zawsze moge ;-) ).

:)))

Zasilacz może być winny, ale wcale nie musi :) Po prostu trzeba go na
100% wykluczyć, bo czasem zasilacze robią takie numery. Szczególnie
podejrzane są momenty startu -- zazwyczaj wszystkie urządzenia biorą
wtedy prąd maksymalny. Można spekulować, że np. zasilacz po pracy ma
wejściowe kondensatory rozładowane i stabilizacja napięcia siada, a
wraz z tym zasilacz nie włącza się. Po takim "zablokowaniu" mają one
czas się naładować i kolejny start co prawda je rozładowuje, ale już
komputer wystartował i jakoś dalej ciągną na mniejszym poborze mocy.
A czemu po podkręceniu? No cóż, zasilacz musiałby pracować na granicy
mocy, żeby skok poboru mocy przez procesor z jakichś 40 W do 70 W
powodował takie numery, ale wykluczyć tego nie można.

> BA! Co ma dotego nawet "niewyrabianie" grafiki przy probie podkrecania (jak
> w ktoryms poscie sugerowal jeden z kolegow) ???

E, to raczej nie to :-)

> Tak naprawde nic _stasznego_dla_mocy_ nie_robie_ (!) Nie podnosze mu nawet
> o gram zasilania (!) Nie podbijam mu o gram magistrali (aby nie wyrabiala sie grafika) (!)
> Czarny ekran i tyle... Nie widze wiec zwiazku (no chyba ze az tak sie myle)...

Ale podkręcenie procesora liniowo zwiększa pobór mocy, szczególnie mocy
maksymalnej, która pobierana jest przy maksymalnym obciążeniu i przy starcie.

> sam nauczylem sie ze, ostatnia rzecza na ktora nalezy patrzec przy skladaniu kompa jest
> logika ;-))

No właśnie ;-)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |