Re: optymalizowanie polaczenia z internetem

Autor: Mariusz Jędrzejec [mr.] (mjedrz_at_polbox.com.USUN.TO)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 01:15:08 MET

Michał Matuszczyk napisał(a) w wiadomości: <8u77kr$4d$1_at_news.tpi.pl>...
>chodzi mi o programy, ktore zmieniaja zapisy w rejestrach
>
>--

Faktycznie zapychają rejestry, gdyż zazwyczaj wersje darmowe zmieniają
jedynie część wpisów, a i to odinstalowywują w czasie odinstalowania
programu - stąd więcej szkód niż pożytku. Pisałem juz o tym na grupę i
polecam wpisanie zmian ręcznie:

Witam.

    Wciąż pracuję pod Win95, więc zabrałem się za poprawianie mocno
niedociągniętych ustawień defaultowych dot. transmisji danych przez TCP/IP.
    Poniżej zamieszczam wartości chyba dosyć dobre, ale proszę o
komentarze - wciąż można chyba wiele poprawić, a może ktoś testował bardziej
egzotyczne ustawienia i osiągnął dobre wyniki?

    Acha, bardzo proszę o dołączenie odpowiedzi na priva, bo nie już nie mam
wolnych mocy na ściąganie kolejnej grupy (adres na końcu listu lub w
nagłówku - trzeba tylko wyciąć końcówkę "USUN.TO").

===================================
MTU - 576
Przyjąłem wg zaleceń 576, choć spotkałem się z opinią, że w dzisiejszych
czasach należałoby zwiększyć tę wartość, np. do 1500 (???) (czyli
defaultowo), no ale czy takie pakiety nie ulegną fragmentacji (czyt.
zwolnieniu transferu???).
===================================
TTL - 64
W zupełności wystarczało 32, zalecano 128, ale podniosłem jedynie do 64, no
i git.
===================================
MSS - 536
Tu mam sporą wątpliwość: zaleca się równanie MSS = MTU - 40 bajtów nagłówka,
no ale czy to równanie obowiązuje także wtedy, gdy nagłówek poddawany jest
kompresji??? Może dałoby się zwiększyć jednorazowy pakiet przez odjęcie
tylko prawdziwej wielkości nagłówka, np. 20 bajtów?
===================================
Mnożnik MSS - 8
Skoro MTU zostało znacznie pomniejszone, to chyba nie szkodzi powiększenie
mnożnika do 8? Czy testował ktoś większe/mniejsze wartości?
===================================
RWIN - 4288 ((MTU-40)x 8)
Co ciekawe, jeden ze speederów połączeń ustawiał klucz RWIN jako
hexadecymalny?
===================================
NDI cache size - 16
Dałem 16 (zamiast zera), ale może warto byłoby jeszcze zwiększyć, np. do 32?
    A tak w ogóle, to NDI c.s. działa przez zwiększenie jakiegoś bufora
pamięciowego, czy może zajmuje się liczbą otwartych wątków transferu? - Mam
np. taki programik "Xenu's Link Sleuth" służący do monitorowania witryn i
ten spryciula potrafi sobie sam otworzyć do 100 wątków (Parallel Threads),
co daje lekkiego kopa transferowi - szkoda, że IE4 czy OE4 same nie są takie
sprytne (a może są jakieś programiki - patche - itp, które by dawały taki
dopalacz?)
===================================
PMTU Session Keep Alive - ?
Czy mógłby mi ktoś podać jaki klucz w rejestrze reguluję tę wartość?
Defaultowo wynosi on 60 minut, ale zdaje się, że nie wymaga do tego żadnego
klucza, potrzebny jest tylko wówczas, gdy trzeba ją zmienić - zalecane jest
10 min., ale ja bym rozważył danie 12 minut (ze względu na okres liczenia
impulsów przez TPSA). Nie wiem jednak pod jakim kluczem zapisuje się ta
wartość.
===================================
PMTU Auto Discovery - ON
PMTU Black Hole Detect - OFF
Tu niczego nie zmieniałem i nawet nie wiem jaki skutek mogłoby to odnieść
(myślę że raczej nie-pozytywny).
===================================

A tu dałem eksport kluczy, jakby ktoś chciał sobie sam pogrzebać :))

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\NWLink\Ndi\params\
cachesize]
"ParamDesc"="Marszrutowanie źródła"
"type"="enum"
"default"="16"
@="0"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\NWLink\Ndi\params\
cachesize\enum]
"0"="Wyłącz"
"16"="Cache z 16 wejściami (zalecane)"
"32"="Cache z 32 wejściami"
"64"="Cache z 64 wejściami"
===================================
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP]
"LMHostFile"="C:\\WINDOWS\\lmhosts"
"EnableDNS"="0"
"Lanabase"="0"
"PMTUDiscovery"="1"
"PMTUBlackHoleDetect"="0"
"DefaultMSS"="536"
"DefaultRcvWindow"="4288"
"DefaultTTL"="64"
===================================
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0002]
"DriverDesc"="TCP/IP"
"IPAddress"="0.0.0.0"
"IPMask"="0.0.0.0"
"DeviceVxDs"="vtdi.386,vip.386,vtcp.386,vdhcp.386"
"InstallVnbt"="0"
"InfPath"="NETTRANS.INF"
"DriverDate"="11-12-1996"
"DevLoader"="*ndis"
"MaxMTU"="576"
"IPMTU"="576"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0000]
"MaxMTU"="576"
"IPMTU"="576"

    Bardzo proszę o dołączenie ew. odpowiedzi na priva -- adres poniżej lub
w nagłówku - trzeba tylko
wyciąć końcówkę "USUN.TO"

pozdrawiam

/-/

Mariusz [mr.]

mjedrz_at_polbox.com

Ceterum censeo communis imperium in Poloniae esse delendam.