Re: Celeron 333

Autor: DJ Diodak (lucas4_at_priv7.onet.pl)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 23:43:01 MET

Witam
> Ustaw se FSB na *83* = 416 MHz
>
> Uwazaj na FSB *75* , moga wystapic *kaszanki*

moze odwrotnie ustawiaj 75MHz (optymalne) i 81 maksymalnie (szyna PCI oraz
HDD pracuja na wysokich obrotach) przy 83 moze zaczac sie kaszanic :))))))
Przy takiej magistrali czesciej wystepuja bledy na dyskach i latwiej jest
uszkodzic HDD oraz karty PCI ktore zamiast pracowac na 33MHz musza pracowac
na 41MHz a to jest AZ 25% wiecej niz normalna praca.
Wiem na pewno ze cel333 moze chodzi na 500 ale z wlasnego doswiadczenia
powiem ze moj sie kreci na 450 i wlasnie tego posta pisze na takim
podkreconym. Magistrale dajesz na 90MHz to jest kozystne poniewaz magistrala
PCI ma juz wtedy 30MHz (dzielnik 1/3) a wiec nawet PONIZEJ normalnych
parametrow pracy. Nie spowalnia to jednak systemu a zapewnia zywotnosc
podzespolow. Jescze sprawa napiecia rdzenia VCore. Ja musialem zwiekszyc
sporo napiecie rdzenia poniewaz mam jakis taki trefny model i na 450MHz
odpala sie dopiero przy napieciu 2,3V jednak pelna stabilnosc uzyskuje
dopiero przy 2,4V. Nie musisz sie bac ze spalisz proca bo nawet dajac
wieksze napiecie nic sie nie stanie (sprawdzone doswiadczalnie na 2
komputerach). Nie radze od razu krecic na maxa. Lepiej wygrzej go spokojnie.
Podkrec najpierw na 375 (5*75) i popracuj na nim ok 200 godzin , potem dawaj
450. Mozliwe ze nie bedziesz musiaj dawac tak wysokiego napiecia, u
niektorych dzila w ten sposob nawet na 2,1 V (!). Jezeli jednak zwiekszysz
napiecie do np. 2,3V to zadbaj o radiator z dwoma wentylatorami, a jak nie
grasz caly czas w Quake'a to mozesz zainstalowac sobie CpuIdle. Chlodzony w
ten sposob podkrecony procesor na 450 utrzymuje temperature proca ktory
chodzil na 333MHz.

pozdrawiam
DJ
diodak_at_go.to