Ati Rage Fury Pro VIVO- problemy.

Autor: Mariusz Michalski (M.Michalski_at_teta.com.pl)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 20:06:31 MET

1) Karta jak w temacie, przy video in (cięgne sygnał z magnetowidu)
czasami karta dziwnie się zachowuje. Przy niektórych kasetach (np.
orginalny Braweheart) obraz raz się robi raz ciemniejszy, a raz
jaśniejszy (w odstępach paro sekundowych), zawsze w tym samym miejscy na
taśmie. Nie są to jakieś znaczące wachania, ale potrafi to być
denerwujące. Myślałem, że tak się dzieje tylko na tej kasecie, bo
telewizja (też z magnetowidu) szła dobrze, ale dzisiaj w nocy
zobaczyłem, że też się ściemnia i rozjaśnia (akurat było póżno w nocy i
leciał już tylko sygnał kontrolny). Wygląda to tak jakby to zależało do
jakości sygnału. Kiedy wyświetlam obraz w okienku ściemnia się i
rozjaśnia tylko w okienku. Podobny efekt zauważyłem podczas wyświetlania
niektórych filmów w DivXie.
Mam też kartę tv i na niej nie zauważyłem niczego podobnego.
Podejrzewam, że coś jest nie tak ze sterownikami DirectX, a konkretnie z
DirectVideo, zauważyłem problem po zainstalowaniu codeka do DivXów i
zabawie z ustawianiem jasności.

2) We Freecellu (ten windowsowy pasjans) występują błędy w
wyświetlaniu, pojawiają sie jakieś krzaki, ale tylko w okienku gry, obok
może codzić inny pasjans i wszystko jest OK. Raczej nie jest to
spowodowane przegrzaniem się karty, bo chwilę póżniej zapuszczam 3D
Marka 2000 w rożdzielczości 1280 na 1024 i z 32 bit. kolorem i się nie
wykrzacza.
Mam płytę BXową, przetaktowaną na 133Mhz, ale chyba to nie to.

3) Po zainstalowaniu najnowszych sterowników ze strony Ati, pojawia mi
się konflikt sprzętowy (Win 98), w multimediach na urządzeniu Ati Rage
Theater. Po zainstalowaniu z powrotem sterowników z dołączonej do karty
płytki urządzenie tego wcale nie ma.

    Jeżeli ktos spotkał się z podobnymi historiami, albo wie jak temu
zaradzić to niech napisze.

pzdr.

Mariusz