Re: Zgrywanie filmow.

Autor: Xaltuton (demiurg__at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 18:08:18 MET

"Piotr Sala" <wksz2k_at_poczta.onet.pl> napisal:

> [...]
>Moj konfig:
>AMD K6-2 450 + 32MB ram+HD 20Gb+Karta telewizyjna Aver Media BT 878.
>
>1- Moge zgrywac tylko za pomoca zalaczonego firmowego oprogramowania (Pixel
>Viev Station) bez kompresji poniewaz nawet DivXem nie da sie zgrywac 320*200
>30 ramek na sekunde (to znaczy sie da, ale tylko do momentu gdy na ekranie
>pojawia sie jakies gwaltowne wybuchy- rezultat-gubienie ramek). Zaden inny
>program np. Adobe Premiere lub Virtual Dub nie potrafia przechwycic video
>nawet bez kompresji ( 17 ramek zgubionych, 1 przechwycona)

Ten konfig moze byc troche za salby do zgrywania w locie obrazu
w divX'ie, no ale nie tak, zeby gubil az 17 klatek i tylko jedna przechwycil.
VirtualDub potrafi bardzo zle zgrywac obraz, jesli sie go odpowiednio nie
skonfiguruje. Z mojego doswiadczenia wynika, ze trzeba pooksperymentowac
z buforami dla obrazu i dzwieku. U mnie wyglada to tak, ze dla
obrazu mam ustawione 1000 a dla dzwieku 90.000. Jesli zwieksze bufory
dla obrazu, zaczyna sie lawinowe gubienie klatek. To wszystko przy kodeku
divX (dla obrazu, dzwiek kompresuje pozniej). Wyniki przy dobrym ustawieniu
parametrow sa takie, ze na cel400_at_500 na 120 minut filmu komp mi gubi
nie wiecej niz 100 klatek.

>2- Przy zgrywaniu bez kompresji wszystko idzie idealnie ( program gubi
>przecietnie 1 ramke na 1000 przechwyconych przy predkosci 25 fps) az do 23
>minuty filmu kiedy to plik AVI osiaga dlugosc powyzej 4Gb - pojawia sie
>niebieski ekran informujac o krytycznym wyjatku w win98)!

W virtualdubie nie powinno byc takiego problemu, zreszta
filmy nagrywane w divX'ie nawet z nieskompresowanym dzwiekiem
rzadko kiedy przekraczaja 2 GB.

>Czy komus udalo sie zgrac chociaz 50 minut filmu z duza szybkoscia na raz?
>Jakich programow/sterownikow najlepiej uzywac?

Ja uzywam Virtual Duba i divX'a w wersji 3.1alpha.
Alternatywanie sprobuj kompresowac do mjpega lub
ostatecznie nawet w intel indeo5.10, ale wtedy
czeka Cie ponowna zabawa z kompresja, poniewaz
wielkosciowo filmy raczej beda nie do przyjecia.

Andy