Re: Czy do PC da sie podlaczyc 2 joysticki?

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_priv5.onet.pl)
Data: Tue 14 Nov 2000 - 04:50:12 MET

Marcin Frankowski wrote:

> Cześć,

> Można przez rozgałęziacz (gniazdo joysticka w PCcie pozwala na
> przyłączenie dwóch niezależnych). Wiem, że kiedyś były też takie joye, do
> których można było podłączyć drugiego joya (standardowego), i oba ładnie
> działały - może dalej są? Jakoś tak od jakiegoś czasu się nie interesuję.

Tylko, że standartowo PC nie ma gniazda Joy ;-(
Można je uzyskać wpakowując do kompa kartę muzyczną (lub starą I/O, ale te
przeważnie miały "GamePort for one Joystick")...
Jeżeli się ma FullGamePort, to przejściówkę widziałem na:
http://www.hardwarebook.net/
(chyba http://www.hardwarebook.net/ad_Pc4Joysticks.html )

P.S.Ja robiłem kiedyś przejściówkę 2x OldJoy (9 PIN D-SUB) na PCJoy (15 PIN)
i nawet w SoundBlasterach działała (schemat był w którymś Nowym Elektroniku)
- czasem ją jeszcze używam...

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|