Re: Płyty ze złączem EISA?

Autor: Darek Bartylak (db_at_scooter.com.pl)
Data: Tue 14 Nov 2000 - 17:43:11 MET

Użytkownik "$tipa" <kurier_at_kurierbytowski.com.pl> napisał w wiadomoœci
> No właśnie. Potrzebuję takiej, a pierwszy raz słyszę o EISA. Facet w
jednej
> firmie powiedział mi, że wiele płyt to ma, że to takie złącze ISA z
> przedłużką. Ale z tego co patrzę na kompach w naszej firmie, to mi mocno
> wygląda na zwykłą ISA, więc podpowiedzcie, jakie płyty obecne na rynku
mają
> EISA?
Archeologia komputerowa
EISA - Extended ISA
miało być standardem złšcza 32bitowego i było wdrażane
równolegle z VESA(VLB)- VESA wygrał (choć tylko na chwilę
wyparty przez PCI). Oba standardy zachowywały zgodnoœć z ISA-16b
oczywiœcie tylko w jednš stronę (EISA jest długoœci ISA a
VLB to przedłużenie ISA o dodatkowe złšcze).
Prawdę powiedziawszy nigdy nie widziałem EISA "na żywo"
ale o ile się nie mylę stosował to Compaq może Zenith
Jak wspomniałem na wstępie pozostajš badania archeologiczne,
może się uda wykopać.

Darek Bartylak