Re: Sprzęt się sypie...

Autor: Piotrek Kapczuk (piotr.kapczuk_at_hoop.com.pe.el)
Data: Tue 14 Nov 2000 - 11:52:47 MET

Hej

Jacek 'kocurek' Wojaczynski <kocurek_at_wsb.poznan.pl> wystukal cosik takiego
> Witam!
>
> Kurczę, już naprawdę nie wiem... czasem te komputery mnie dobijają.
>
> Problem jest mniej więcej taki:
[...]

> Co to może być?? Karta sieciowa jest nowa, P&P PCI. Czy to w ogóle
możliwe,
> żeby karta sieciowa mogła zniszczyć komputer? (bo jak dla mnie to nie).
>
> A może coś mu się w domu z napięciem spieprzyło? Jakieś skoki napięcia i
> sprzęt się sypie...

Wygląda na problem z zasilaniem. Jeżeli któryś z komputerów jest
nieuziemiony, to napięcie się odkłada na karcie sieciowej. Możliwe jest też,
że po drodze indukują się jakieś zakłócenia. Nie wiem jak masz położony
kabel, jak na zewnątrz to uwaga na burze. Niektóre tanie karty mają kiepską
separację galwaniczną i nawet niewielkie napięcie z sieci może przeskoczyć
dalej. Zaproś znajomego elektryka i niech Ci pomierzy te kabelki czy aby po
nich za duży prąd nie płynie.

--
Pozdrawiam
Piotrek Kapczuk