Re: Dysk 8GB?

Autor: Steve (steve_at_gip.com.pl)
Data: Sat 11 Nov 2000 - 12:08:59 MET

Użytkownik "Baton" <Batonn_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Czesc,
>
> Mam takie pytanko - mam plyte DFI 5861 PV w / 256 PB cache triton VX
> 75-200Mhz i BIOS 1.02-02
>
> Jaki najwiekszy dysk ta plyta obsluzy?
> Slyszalem ze 8GB, ale chce sie upewnic gdyz zalezy mi na wiekszym.

Z poziomu BIOS'u - możliwe że tylko 8G ale...
Do dysków (w sieci) dostępne są programy narzędziowe producentów.

Np. firma Seagate - DiskWizard i jego rozszeszenie OnTrack
Narzędziem tym przygotowujesz dysk do pracy (dzielisz na partycje) i już
spokojnie obsługuje dyski duże (mowa o systemach DOS/Win9x)
Jest to (OnTrack) programik który się odpala przed uruchomieniem systemu
dając pełny dostęp z poziomu DOSa do całego dysku. Robiłem coś takiego
ostatnio u znajomych - płyta główna Tyan VX (rozpoznaje 8G) i dysk Seagate
20,4G.

Dla NT - on sam obsługuje dyski duże tylko trzeba pamiętać o podmianie
atapi.sys na dyskietce startowej (np. z SP6)

Steve