Re: Prosze o rade.

Autor: Leszek Ciszewski (leszekc_at_alpha.net.pl)
Data: Sat 11 Nov 2000 - 00:32:17 MET

> > CD-ROM: DVD-16 z TV-out DVD-12 z TV-out
> Producent, model?
Co to znaczy, że DVD ma TV-out?

> > Klawiarura, myszka
Mam bezprzewodową Logitecha i jestem zadowolony.
Naprawdę warto wydać tych kilka stów w zamian za to,
że na biurku nie plączą się przewody. Jedyny problem,
to ten, że pod czystym DOSem niekoniecznie chodzi.
Ale pod Linuxem -- chodzi bez problemów.
Czasami tylko rolki nie czyta.
Nie wiem dlaczego -- bo czasami czyta, a czasmi nie.

> i glosniki. Jesli chodzi o HP to sa one zamatowane na
Sprawdź czy dobra i sprawdź, czy
głośniki nie wchodzą na obraz.

To pomyśl o dyskach SCSI, bo EIDE -- to raczej zabawki.
Do ciągłego obciążania się nie nadają.

Ponadto:
-- po co Ci głośniki do serwera?
-- po co Ci dobry monitor do serwera?
W serwerze powinny być dobre dyski
i dobra/e karta/y sieciowa/e.
Ew. inne "sieciowe" drobiazgi.

Gdyby odwrotnie -- 850A oraz 1000I -- to
można by było się zastanowić.
Mam 500A od prawie roku i jestem zadowolony!
Oczywiście -- wolałbym szybszy,
ale tak naprawdę to mam jedynie zastrzeżenia
do monitora i temperatury GF grafiki.
(oraz do szybkości dysków)
Jak rzucę coś ,,gorącego" -- to karta graficzna
traci na prędkości... Temperatura wzrasta
do ponad 85 stopni i zmiejsza się automatycznie
częstotliwość taktowania.

Dyski (niby 66) chodzą stanowczo za wolno!

> Jest. Na niekorzysc DVD-16 (sic! to znaczy,
> ze _lepszy_ jest 12, jezeli
> bierzemy pod uwage tylko szybkosci).

A to dlaczego?
Nie twierdzę, że nie -- ale dlaczego?

Od czasu do czasu ktoś rzuca w inecie normy TCO.
To bardzo długa lista!
Jeśli monitor nie ma ,,nalepki" TCO99 -- to nie oznacza
jeszcze, że jest gorszy od tego z nalepką.
Może być nawet dużo lepszy, ale jego producent
nie zadbał o odpowiednie badania.
Ponadto -- norma TCO mówi o wymaganiach
minimalnych i zaleceniach. Jeden monitor
może tylko spełniać te wymagania minimalnie,
inny -- może je przekraczać znacznie!
Na przykład częstotliwość odświeżania:
norma mówi o minimum 85Hz oraz zalecanej 100Hz
i jeden monitor ma owe 85HZ, zaś inny -- 100Hz
przy tej samej częstotliwości.

Nie wiem jak teraz, ale rok temu wiele monitorów
SONY nie miało nalepek TCO99, a monitory innych
firm -- wyposażone w te same kineskopy -- miały.
Miały nawet badziewiaste monitory!

> To tak jakby pytac ktory monitor jest
> lepszy, w bialej czy w czarnej obudowie.
W czarnej! Tylko i wyłącznie w czarnej!
W czarnej są najlepsze, a jeszcze
lepsze są w białej! :)

Monitora nie kupuje się (moim zdaniem)
ze względu na opis techniczny, ale trzeba
koniecznie spędzić kilka, kilkanaście godzin
przed nim i pobawić się z nim. Lepiej najpierw
trochę pochodzić, wypożyczyć do domu i spokojnie
go przycisnąć na maxa, niż kupić "cudo" i rzygać!

Mam iiyamę i źle mi się robi!
Czasami bawię się z grafiką
i po prostu zgroza mnie ogarnia!!!
Właśnie przed chwila czyściłem
bardzo ładną twarzyczkę ze śmieci
i miejscami miałem duże problemy...
Do błędów obrazka dołączają się błędy
monitora i trzeba czasami przesunąć
wszystko, aby wiedzieć co zawiniło.

Ponadto cały obraz pływa względem "obudowy"
i giną jego ramki -- na przemian: lewa i prawa... :)
Teraz na przykład, obraz jest przesunięty lekko
w lewo, za dwie godziny może powędrować centymetr (sic!)
w prawo! Regulowany jest kilka razy na dobę!!!
Po roku rozjeżdza się (na razie lekko -- ok. 0.6mm
przy 1024x768) w prawym górnym i prawym dolnym rogu
"biała linia" -- to błąd konwergencji... Na pewno
przekracza normy, ale i co z tego, skoro w serwisie
pracują palanty (Ryszard Zakrzewski na przykład)
które wyśmiewają się ze mnie i mówią (nie wprost,
ale jednak!) że jak byłem tak głupi, aby kupić ten
chiński szajs -- to teraz mam się z nim męczyć...
Geo w ogóle -- jest do dupy...

(przepraszam za użycie brzydkiego słowa -- geo) :)

Cały monitor jest płaski, jak powierzchnia muszli ślimaka. :)
Poważnie -- mówienie o "równym jak stół"
jest tak samo prawdziwe, jak mówienie
o równej nawierzchni z kostki brukowej!

Jedeny co pocieszające -- to to, że zniknęły
nierównomierności świecenia, bo były bardzo wyraźne!

> 5-letni Sony jest lepszy od nowiutkiego X
> (tu wstaw szmatlawa marke, ktora akurat
> przyjdzie ci do glowy). Podaj konkretne
> modele, to sie rozwazy.

Do mojej głowy przychodzi iiyama!

> Moj grat. Sam gada skladalem,
> tymi recami. Podac szczegoly?
Tak, proszę:
Długość i grubość palców. :)

Chyba to jedyny rozsądny sposób
na ,,kupno" komputera -- własnoręczne
składanie. Można wtedy wszystko dobrać
takie na jakie się ma ochotę. :)

--
  .'O`-'     ., ; o.'     leszekc_at_alpha.net.pl    '.O_'